زباله شهر مهاباد از ابتدای آذرماه به سایت جدید در محور مهاباد-میاندوآب منتقل می‌شود

مهاباد/بالویز/معاونت استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مهاباد از انتقال زباله از ابتدای آذر ماه به سایت جدید در محور مهاباد -میاندوآب خبر داد. به گزارش سرویس محیط زیست،پایگاه خبری بالویز“ایرج شجاعی “اظهار داشت: این سایت جدید مشترک در مسیر جاده مهاباد – میاندوآب واقع شده و زباله شهری به صورت اصولی و بهداشتی در آن […]

زباله شهر مهاباد از ابتدای آذرماه به سایت جدید در محور مهاباد-میاندوآب منتقل می‌شود

مهاباد/بالویز/معاونت استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مهاباد از انتقال زباله از ابتدای آذر ماه به سایت جدید در محور مهاباد -میاندوآب خبر داد.

به گزارش سرویس محیط زیست،پایگاه خبری بالویز“ایرج شجاعی “اظهار داشت: این سایت جدید مشترک در مسیر جاده مهاباد – میاندوآب واقع شده و زباله شهری به صورت اصولی و بهداشتی در آن دفن و از رهاسازی و دپو غیراستاندارد زباله‌ها و پسماندها خودداری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این مکان طبق بررسی‌ها و انجام کارهای کارشناسی انتخاب شده و مشکلات زیست محیطی و مزاحمتی برای شهروندان ندارد اضافه کرد: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته کارخانه بازیافت زباله تا ۶ ماه آینده در این سایت مستقر خواهد شد.

فرماندار ویژه مهاباد با بیان اینکه با راه‌اندازی این سایت مشترک، زباله شهرهای میاندوآب و مهاباد به این مکان منتقل و سپس بازیافت می‌شود افزود: این سایت به نام مهاباد بوده و مدیریت آن هم در اختیار این شهرستان قرار دارد.

“شجاعی” با اشاره به انتقاد برخی افراد مبنی بر راه‌اندازی سایت جدید به صورت مشترک با میاندوآب افزود: مشکل سایت فعلی زباله شهری مهاباد در منطقه سیدآباد و انتقال آن به مکانی دیگر از سال‌ها قبل مطرح بوده ولی تاکنون برای انتقال آن اقدام قاطعی صورت نگرفته است.

“شجاعی” گفت: با توجه به مشترک بودن مکان و صرفه اقتصادی جهت ایجاد کارخانه بازیافت زباله این موضوع نیز در دستور کار قرار گرفته و به هیات مدیره سایت جهت جذب سرمایه‌گذار برای راه‌اندازی کارخانه مهلت داده شده‌ است./ایرنا 

به گزارش سایت خبری بالویز،سایت زباله سیدآباد هم اکنون ظرفیت دفن زباله و انباشت آن بطور کامل تمام شده و اقدامات شهرداری برای مهار شیرابه و فنس کشی اطراف آن جوابگوی موارد بهداشتی و زیست محیطی این منطقه نیست.

این سایت با سابقه ۲۰ساله در نزدیکی شهر مهاباد واقع شده است ،در شهر مهاباد با بیش از ۱۷۰ هزار نفر جمعیت، روزانه بالغ بر ۱۶۰ تن زباله تولید می‌شود.

مهاباد/پایگاه خبری بالویز/۹۹/۰۸/۰۹-۱۹:۴۸/ج