مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سردشت به متخلفان و سود جویان هشدار داد

مهاباد/بالویز/در راستای صیانت و حفاظت از اراضی کشاورزی  مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سردشت به متخلفان و سودجویان تغییر کاربری هشدار داد. به گزارش سرویس اجتماعی،پایگاه خبری بالویز و به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان در طی پیامی این اداره اعلام کرد؛ همشهریان و شهروندان گرامی :در راستای صیانت و حفاظت از […]

مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سردشت به متخلفان و سود جویان هشدار داد

مهاباد/بالویز/در راستای صیانت و حفاظت از اراضی کشاورزی  مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سردشت به متخلفان و سودجویان تغییر کاربری هشدار داد.

به گزارش سرویس اجتماعی،پایگاه خبری بالویز و به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان در طی پیامی این اداره اعلام کرد؛

همشهریان و شهروندان گرامی :در راستای صیانت و حفاظت از اراضی کشاورزی با متخلفان ، سودجویان و هر گونه ساخت و ساز و فنس کشی و سایر مصادیق تغییر کاربری برخورد می شود.

در همین راستا از همه ظرفیت‌های قانونی صدور اخطاریه و اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ و طرح شکایت ماده ۳ بهره گرفته می‌شود و  اعلام می‌دارد هر روزه و حتی در ایام تعطیلی  اکیپ گشت زنی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سردشت کلیه مسیرهای مورد ظن تخلفات فوق الاشاره رصد و پایش می‌نمایند.

ضمن اعلام هشدار مجدد به فرصت طلبان ، همراهی و همکاری شهروندان عزیز را خواستاریم.

روابط عمومی و سامانه گشت زنی ۱۳۱ مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سردشت

به گزارش سایت خبری بالویز،حفظ باغ‌ها و اراضی زراعی و جلوگیری از تغییر کاربری‌ آن‌ها، یکی از دغدغه‌های مهم قانون‌گذاران بوده است، به گونه ای که پس از هجوم گسترده سودجویان برای از بین بردن باغ‌ها و تبدیل آن‌ها به اراضی مسکونی، قانون‌گذار در سال ۷۴ با تصویب قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغات، مصوب کرد که «به ‌منظور حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها و تداوم و بهره‌وری آن‌ها از تاریخ تصویب این قانون تغییر کاربری اراضی و باغ‌ها در خارج از محدوده قانونی شهر‌ها و شهرک‌ها جز در موارد ضروری ممنوع می‌باشد.»

تبصره يك ماده يك قانون حفظ كاربري اراضي كشاورزي مربوط به طرح هايي خارج از محدوده طرح هاي كشاورزي همانند خدمات رفاهي، صنايع غير كشاورزي و كارگاه ها مي باشد.
در همين راستا كميسيون تبصره يك ماده يك قانون حفظ كاربري اراضي كشاورزي تشكيل شده كه اعضاي آن را رئيس سازمان جهاد كشاورزي، مديركل راه و شهرسازي، مديركل حفاظت محيط زيست و نماينده استاندار است.

مهاباد/پایگاه خبری بالویز/۹۹/۰۸/۰۹-۱۷:۰۵/ج