آغاز فصل صید ماهی در دریاچه شهید کاظمی بوکان

مهاباد/بالویز/مدیر جهاد کشاورزی سقز از آغاز فصل صید ماهی در دریاچه سد شهید کاظمی به صورت گروهی و مدیریت واحد توسط تعاونیهای صیادی سقز،بوکان و شاهین دژ خبر داد. به گزارش سرویس اقتصادی،پایگاه خبری بالویز“علایی نیا”اظهار داشت:صیادان سقز،بوکان و شاهین دژ صید ماهی را شروع کردند. علایی نیا افزود:روش صید گروهی که چند سالی است […]

آغاز فصل صید ماهی در دریاچه شهید کاظمی بوکان

مهاباد/بالویز/مدیر جهاد کشاورزی سقز از آغاز فصل صید ماهی در دریاچه سد شهید کاظمی به صورت گروهی و مدیریت واحد توسط تعاونیهای صیادی سقز،بوکان و شاهین دژ خبر داد.

به گزارش سرویس اقتصادی،پایگاه خبری بالویز“علایی نیا”اظهار داشت:صیادان سقز،بوکان و شاهین دژ صید ماهی را شروع کردند.

علایی نیا افزود:روش صید گروهی که چند سالی است توسط تعاونی صیادان سقز اجرایی شده است به حفظ و بازسازی ذخایر آبزی پروری دریاچه کمک شایانی می کند.

وی یادآور شد: فعالیت تعاونی های مذکور در این دریاچه منجر به اشتغال مستقیم بیش از ۳۵۰ نفر شده و سقز با تولید سالانه بیش از ۲ هزار تُن محصولات آبزی، رتبۀ اول استان را در این زمینه داراست.

سد شهید کاظمی که بیشتر با نام سد بوکان شناخته می‌شود. این سد یکی از سدهای بزرگ ایران با هسته رسی است که در ۳۵ کیلومتری جنوب شرقی شهر بوکان و در استان آذربایجان غربی قرار دارد. سد بوکان برای تنظیم و استفاده از آب و سیلاب‌های رودخانه زرینه ایجاد شد و جهت آبیاری اراضی پایین دست سدی در محل جنوب‌شرقی بوکان بر روی این رودخانه بسته شده‌است.

مهاباد/پایگاه خبری بالویز/۹۹/۰۸/۰۵-۱۴:۱۵/د