مراسم عروسی در شرایط کرونایی در سقز تعطیل و داماد بازداشت شد

مهاباد/بالویز/شامگاه دیروزدر مراسم عروسی غیر قانونی در شرایط حاد کرونایی در یکی از خانه باغ های مسیر روستای “خیدر – هیجانان” با حضور فرماندار سقز، داماد بازداشت شد. به گزارش سرویس اجتماعی ،پایگاه خبری بالویز،بعد از اعلام شهروندان به فرمانداری سقز مبنی بر برگزاری این مراسم غیر قانونی در شرایط کرونایی، “کریمیان” فرماندار سقز راسا […]

مراسم عروسی در شرایط کرونایی در سقز تعطیل و داماد بازداشت شد

مهاباد/بالویز/شامگاه دیروزدر مراسم عروسی غیر قانونی در شرایط حاد کرونایی در یکی از خانه باغ های مسیر روستای “خیدر – هیجانان” با حضور فرماندار سقز، داماد بازداشت شد.

به گزارش سرویس اجتماعی ،پایگاه خبری بالویز،بعد از اعلام شهروندان به فرمانداری سقز مبنی بر برگزاری این مراسم غیر قانونی در شرایط کرونایی، “کریمیان” فرماندار سقز راسا برای تعطیلی این مراسم غیر قانونی در محل حضور یافت و با حضور وی داماد بازداشت شد و متولیان برنامه سریعا به مراسم خاتمه دادند و محل را ترک کردند.

همچنین نیروی انتظامی و گشت پلیس ۱۱۰ نیز با هماهنگی مقام قضایی در محل حاضر شد که با اعلام فرماندار مبنی بر عدم دخالت نیروی انتظامی به دلیل توجه متولیان به تذکر فرماندار مبنی بر پایان دادن به مراسم، ،برنامه خاتمه یافت.

فرماندار عنوان کرد: به دلیل اعلام مصوبه های ستاد ملی کرونا به دلیل شرایط حاد کرونایی و بالا رفتن میزان مرگ و میر و مبتلا شدن افراد و همچنین درگذشت افراد زیر ۳۰ سال در شهرستان، برگزاری مراسم های عزا و عروسی و تجمع ها غیر قانونی ممنوع است و تهدید علیه بهداشت عمومی محسوب می شود.

“کریمیان “با بیان اینکه برگزاری مراسم های عزا و عروسی در این ایام، به منزله تهدید کردن سلامت جامعه است، بیان کرد: برابر ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی با تهدید کنندگان سلامت عمومی برخورد می شود و دادستانی به نیروهای انتظامی به عنوان ضابطان قضایی این اختیار را داده که با حضور در محل نسبت به تعطیلی مراسم اقدام و افراد خاطی با حکم قضایی دستگیر می شوند.

“کریمیان” فرماندار سقز بار دیگر از مردم خواست تا با توجه به  افزایش شیوع کرونا در شهرستان، پروتکل های بهداشتی را رعایت و از ماسک استفاده کنند.

وی تصریح کرد:برگزاری مراسم ها و تجمع ها از جمله مراسم عروسی و عزا ممنوع است و با صاحبان تالار و خانه باغ هایی که برای برگزاری مراسم، مکان را در اختیار افراد قرار می دهند، همراه با صاحبان عروسی و تجمعات غیر قانونی قاطعانه برخورد می شود.

فرماندار سقز یادآور شد: با توجه به اِعمال جریمه توسط ستاد کرونا، فرایند و سازکار اجرای آن در شهرستان سقز هم اجرایی خواهد شد.

مهاباد/پایگاه خبری بالویز/۹۹/۰۸/۰۴-۱۴:۲۸/ی