پیرمرد ۷۰ ساله پاوه ای پس از گذشت ۲۵ روز کرونا را شکست داد

 مهاباد/بالویز/مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان پاوه گفت:پیرمرد ۷۰ ساله پاوه ای پس از گذشت ۲۵ روز کرونا را شکست داد. به گزارش اجتماعی،پایگاه خبری بالویز“جهانبخش ولدبیگی”اظهار داشت: این فرد با شرایط بیماری حاد تنفسی به بیمارستان قدس پاوه مراجعه کرد که بعلت وخامت وضعیت مریض توسط همکاران اورژانس اینتوباسیون در همان لحظه های اول […]

 مهاباد/بالویز/مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان پاوه گفت:پیرمرد ۷۰ ساله پاوه ای پس از گذشت ۲۵ روز کرونا را شکست داد.

به گزارش اجتماعی،پایگاه خبری بالویز“جهانبخش ولدبیگی”اظهار داشت: این فرد با شرایط بیماری حاد تنفسی به بیمارستان قدس پاوه مراجعه کرد که بعلت وخامت وضعیت مریض توسط همکاران اورژانس اینتوباسیون در همان لحظه های اول انجام شد و پس از انجام آزمایش‌های لازم، ابتلای وی به ویروس کرونا با انجام تست PCR تشخیص داده شد.

“جهانبخش ولدبیگی” افزود: این پیرمرد در نتیجه حاد بودن بیماری و به دلیل کاهش سطح هوشیاری در حالت کما بوده و با استفاده از دستگاه ونتیلاتور نفس می کشید اما در نهایت توانست با تلاش شبانه روزی کادر درمانی بخش ICU و پیگیری های دلسوزانه “دکتر پیرصاحب متخصص داخلی “و اراده قوی این ویروس را شکست دهد.

‌وی افزود: این بیمار پس از ۲۵ روز بستری شدن در بخش ICU بیمارستان قدس پاوه به بخش داخلی بیمارستان منتقل و با وضعیت سلامتی و هوشیاری کامل ترخیص شد.

شهرستان پاوه یکی از ۱‌۴ شهرستان استان کرمانشاه ایران است و مرکز آن شهر پاوه است. مردمان شهرستان پاوه تقریبا ۷۵% به زبان کردی هورامی تکلم می‌گویند و ۲۵% از جمعیت شهرستان نیز به کردی جافی تکلم می‌کنند. گویش کردی هورامی بازمانده از کهن‌ترین زبان‌ها و از اصیل‌ترین گویش‌های زبان کردی است.

این شهرستان، سه بخش،پنج شهر و پنج دهستان دارد و بر اساس آمار ۱۳۹۵جمعیت آن۶۶،۵۸۷ نفر است.

مهاباد/پایگاه خبری بالویز/۹۹/۰۸/۰۳-۱۹:۴۰/ش

رحیم بایزیدی
تازه ترین نوشته های رحیم بایزیدی (دیدن همه)