نرخ تولد در پیرانشهر نسبت شش ماهه سال گذشته ۱٫۴۵ درصد کاهش یافت

مهاباد/بالویز/رئیس اداره ثبت و احوال شهرستان پیرانشهر گفت:نرخ تولد در پیرانشهر نسبت شش ماهه سال گذشته ۱٫۴۵ درصد کاهش یافته است.  به گزارش سرویس اجتماعی ،پایگاه خبری بالویز“داودی” رئیس اداره ثبت احوال شهرستان پیرانشهر با اشاره به آمار مقایسه شش ماهه اول سال ۹۸ با سال ۹۹ اظهار داشت؛ در شش ماهه اول سال ۹۸ […]

مهاباد/بالویز/رئیس اداره ثبت و احوال شهرستان پیرانشهر گفت:نرخ تولد در پیرانشهر نسبت شش ماهه سال گذشته ۱٫۴۵ درصد کاهش یافته است. 

به گزارش سرویس اجتماعی ،پایگاه خبری بالویز“داودی” رئیس اداره ثبت احوال شهرستان پیرانشهر با اشاره به آمار مقایسه شش ماهه اول سال ۹۸ با سال ۹۹ اظهار داشت؛ در شش ماهه اول سال ۹۸ تعداد ۱هزارو ۶۰۲ مورد و در سال ۹۹ تعداد ۱هزارو ۵۶۲ مورد تولد ثبت شده که نرخ تولد کاهش ۱.۴۵ درصدی داشته است.

“داودی” در رابطه با آمار مرگ و میر افزود؛ در شش ماهه اول سال ۹۸ تعداد ۲۵۹ مورد و در سال ۹۹ تعداد ۲۸۰ مورد مرگ و میر در این شهرستان به ثبت رسیده است که این افزایش آمار ناشی از فوتی های کرونایی در شهرستان است.

رئیس اداره ثبت احوال پیرانشهر در ادامه بیان کرد؛ در شش ماهه اول سال ۹۸ تعداد ۵۵۳ مورد و در سال ۹۹ تعداد ۴۶۶ مورد ازدواج به ثبت رسیده است که شاهد کاهش آمار ازدواج بوده ایم که این کاهش نیز دست خوش تغییرات ناشی از شیوع کرونا بوده است.

“داودی” در پایان به اشاره به افزایش آمار طلاق در شهرستان گفت؛ در شش ماهه اول سال ۹۸ تعداد ۱۰۲ مورد و در سال ۹۹ تعداد ۱۳۰ مورد طلاق به ثبت رسیده است که شاهد افزایش چشمگیر این آمار در شهرستان هستیم.

شهرستان پیرانشهر در جنوب استان آذربایجان غربی واقع شده است.

مهاباد/پایگاه خبری بالویز/۹۹/۰۷/۲۷-۱۷:۲۵/ی