سردشت با ۵ هزار هکتار تاکستان قطب تولید انگور سیاه در استان آذربایجان غربی است

  مهاباد/بالویز/مدیرجهادکشاورزی شهرستان سردشت گفت:سردشت با تولید ۳۰ هزار تن انگور قطب تولید انگورسیاه دراستان آذربایجان غربی است. به گزارش سرویس اقتصادی،پایگاه خبری بالویز“صلاح الدین حقگوی” اظهار داشت: ۵ هزار هکتار از اراضی شهرستان سردشت به باغ انگور اختصاص دارد که از این میزان ۲ هزار و ۸۰۰ هکتار به صورت آبی و ۲ هزار […]

 

مهاباد/بالویز/مدیرجهادکشاورزی شهرستان سردشت گفت:سردشت با تولید ۳۰ هزار تن انگور قطب تولید انگورسیاه دراستان آذربایجان غربی است.

به گزارش سرویس اقتصادی،پایگاه خبری بالویز“صلاح الدین حقگوی” اظهار داشت: ۵ هزار هکتار از اراضی شهرستان سردشت به باغ انگور اختصاص دارد که از این میزان ۲ هزار و ۸۰۰ هکتار به صورت آبی و ۲ هزار و ۲۰۰ هکتار نیز به صورت دیم است و سالانه بیش از ۳۰ هزار تن انگور سیاه از این باغات برداشت و روانه بازار‌های منطقه می‌شود.

او افزود: به دلیل نبود صنایع پایین دستی و فراوری انگور سیاه، بیشتر این محصول به صورت خام روانه بازار‌های داخلی و خارجی می‌شود.

“حقگوی” ادامه داد: انگور مهمترین محصول کشاورزی شهرستان مرزی سردشت است که اشتغال و زندگی ۱۵هزارنفر از جمعیت این منطقه به این محصول وابسته است.

مدیرجهادکشاورزی شهرستان سردشت‌ اظهار کرد: ایجاد صنایع پایین دستی فراوری انگور سیاه می‌تواند به کاهش بیکاری و افزایش اشتغال در این منطقه مرزی کمک کند.

بیش از ۲۱ هزار هکتار از باغات استان آذربایجان غربی به انگور اختصاص دارد که ۵ هزار هکتار از باغات انگور ‌استان دیمی و بقیه آبی هستند و عمده باغات دیمی استان در شهرستان سردشت می‌باشد.

مهاباد/پایگاه خبری بالویز/۹۹/۰۷/۲۵/۱۶:۴۵/ج