کتابخانه ملی ۹۵ هزار کتاب به سراسر کشور فرستاد

مهاباد/بالویز/معاون اداره کل فراهم آوری و حفاظت سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران از اهدای ۹۵ هزار و ۷۱۳ نسخه منبع کتابی و غیرکتابی در پنج ماه نخست سالجاری به کتابخانه‌های سراسر کشور توسط این سازمان خبر داد. به گزارش سرویس فرهنگی ،پایگاه خبری بالویز” به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی […]

 

مهاباد/بالویز/معاون اداره کل فراهم آوری و حفاظت سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران از اهدای ۹۵ هزار و ۷۱۳ نسخه منبع کتابی و غیرکتابی در پنج ماه نخست سالجاری به کتابخانه‌های سراسر کشور توسط این سازمان خبر داد.

به گزارش سرویس فرهنگی ،پایگاه خبری بالویز” به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، فرناز محمدی (معاون اداره کل فراهم‌آوری و حفاظت سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران) با اعلام خبر درباره جزئیات منابع اهدایی گفت: منابع اهدایی شامل ۸۲ هزار و ۸۷۵ کتاب و ۱۲ هزار و ۸۳۸ نشریه و منبع غیرکتابی می‌شود؛ که به کتابخانه‌های عمومی، آموزشگاهی، مدرسه‌ای و دانشگاهی در نقاط مختلف کشور به خصوص مناطق جنوبی و مرزی ارسال شده است.

وی در ادامه یادآور شد: در همین بازه زمانی پنج ماه، ۱۵۶ هزار و ۳۱ منبع کتابی و غیرکتابی جهت غنی‌سازی مخازن سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران و نیز ارسال به کتابخانه‌های سراسر کشور از سوی اشخاص حقیقی و حقوقی و نیز سازمان‌ها دولتی و غیردولتی به این سازمان اهدا شده است.

“محمدی” تصریح کرد: گروه مبادله و اهدای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران از طریق دریافت منابع اهدائی از سوی اشخاص حقیقی و حقوقی سعی در غنی‌سازی منابع موجود در کتابخانه ملی ایران دارد؛ این منابع علاوه بر اینکه از طریق اهدا به سازمان منتقل می‌شوند، منابع وجین شده مراکز دولتی و غیردولتی را نیز شامل می‌شود.

وی درباره چگونگی درخواست کتابخانه‌ها و مراکز مربوطه برای تامین منابع از سوی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران گفت: کتابخانه‌های سراسرکشور می‌توانند از طریق مکاتبه با معاونت کتابخانه ملی ایران درخواست خود را مبنی بر دریافت کتاب‌ها و منابع اعلام کنند.

معاون اداره کل فراهم آوری و حفاظت سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران تاکید کرد: سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، تنها نهاد رسمی برای جمع آوری و توزیع منابع اهدائی بین کتابخانه‌های سراسر کشور است و چرخه اهدای منابع دریافتی به صورت مدام توسط این بخش در حال انجام است.

“محمدی” در بخشی از صحبت‌های خود به مکاتبه گروه مبادله و اهدای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با ناشران برای غنی‌سازی موجودی مخازن مبادله و اهدای سازمان اشاره کرد و گفت: به منظور ارتقای کیفیت منابع مخزن مبادله و اهدای سازمان مکاتباتی را با برخی از ناشران داشته‌ایم و خوشبختانه همکاری قابل توجهی از سوی برخی از ناشران با گروه مبادله و اهدای این سازمان صورت گرفته است.

وی اظهار داشت: برهمین اساس انتشارات «یساولی» در شهریور ماه سال جاری تعداد ۱۵۸ هزار و ۹۷۰نسخه از منابع کتابی و غیرکتابی، به سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران اهدا کرد.

“محمدی “در پایان گفت: به منظور تداوم چرخه توزیع منابع کتابی و غیرکتابی اهدائی از طریق شبکه توزیعی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران از ناشران دعوت می‌کنم با اداره کل فراهم آوری و حفاظت این سازمان همکاری کنند تا بتوان از این طریق گامی موثر در راستای ارتقای فرهنگ کتابخوانی در کشور برداشت.

مهاباد/پایگاه خبری بالویز/۹۹/۰۷/۲۵/۱۱:۱۵/ج