امضای تفاهم‌نامه احداث موزه باستان‌شناسی در بوكان

مهاباد/بالویز/تفاهم‌نامه احداث موزه باستان‌شناسی به صورت مشارکتی بین اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی و شهرداری بوکان منعقد شد. به گزارش سرویس فرهنگی ،پایگاه خبری بالویز“جلیل جباری”در نشست هم‌اندیشی پیرامون مسائل و مشکلات حوزه میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری بوکان گفت: با وجود شیوع کرونا و بروز مشکلات در بخش میراث فرهنگی، صنایع دستی و […]

مهاباد/بالویز/تفاهم‌نامه احداث موزه باستان‌شناسی به صورت مشارکتی بین اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی و شهرداری بوکان منعقد شد.

به گزارش سرویس فرهنگی ،پایگاه خبری بالویز“جلیل جباری”در نشست هم‌اندیشی پیرامون مسائل و مشکلات حوزه میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری بوکان گفت: با وجود شیوع کرونا و بروز مشکلات در بخش میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، میزان سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری در استان دو برابر شده است.

“جلیل جباری” با بیان اینکه بسته‌های سوم حمایتی باید به حوزه گردشگری اختصاص پیدا کند، افزود: مجموع سرمایه‌گذاری انجام شده در هفته دولت امسال برای افتتاح ۲۰ طرح بیش از۸۲۰ میلیارد تومان بوده است که برای ۲۴۷ نفر در اشتغال ایجاد کرده است.

او همچنین از صدور ۱۱ فقره مجوز سرمایه‌گذاری در بوکان در حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی طی سال گذشته اضافه کرد: بوکان از این پتانسیل برخوردار است که به یکی از مقاصد مهم گردشگری در سطح استان تبدیل شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی با اشاره به لزوم احداث موزه در بوکان بیان کرد: هدف از احداث موزه، ایجاد فضای مناسب جهت حفاظت و نگهداری از آثار باستانی است و در صورت احداث آن این آمادگی وجود دارد که آثار تاریخی این شهرستان به این موزه برگردانده شده و در معرض دید عموم قرار گیرد.

نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با اشاره به لزوم توجه به ظرفیت‌های گردشگری این شهرستان گفت: توجه به ظرفیت‌های گردشگری نقش مهمی در رونق اقتصادی منطقه داشته و مسئولان باید برنامه‌ریزی ویژه‌ای را برای این صنعت انجام دهند.

“انور حبیب‌زاده” افزود: بوکان از شهرستان‌های با ظرفیت و قابلیت بالای استانی در حوزه گردشگری و میراث فرهنگی است که توجه به این حوزه زمینه را برای توسعه این شهرستان فراهم می‌آورد.

او با بیان اینکه بوکان از قدمتی تاریخی در حوزه میراث فرهنگی برخوردار است، خاطرنشان کرد:توجه به حوزه گردشگری به طور قطع می‌تواند ظرفیت‌های ویژه‌ای را برای اشتغال ایجاد کند و در دنیای امروز، اجرای طرح‌های گردشگری موتور محرک رونق و توسعه اشتغال جوانان باشد.

نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر تسریع در ساخت موزه باستان‌شناسی این شهرستان افزود: باید اعتبارات ویژه برای این شهرستان در بخش میراث فرهنگی و صنایع دستی در نظر گرفته شود که در این زمینه تکمیل موزه این شهرستان و بازگرداندن آثار باستانی مربوط به بوکان و قرار گرفتن در این موزه می‌تواند نخستین گام باشد.

او گفت: شهرستان بوکان به دلیل داشتن اماکن تاریخی مانند مسجدجامع و حمامیان، قلعه‌سردار، تپه و غار قلایچی می‌تواند به قطب گردشگری در آذربایجان‌غربی تبدیل شود و این امر در سایه توجه به شهرستان و اختصاص اعتبارات لازم صورت می‌گیرد.

فرماندار بوکان نیز در این جلسه با بیان اینکه بوکان دارای ظرفیت‌های خاصی در حوزه گردشگری است، افزود: حوزه گردشگری نیازمند اقدامات بسیار گسترده‌تر و سرمایه‌گذاری بیشتری است که این امر با هماهنگی همه مسئولان استانی و شهرستانی و پیگیری نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی قابل اجرا و پیگیری است.

محمد امین‌زاده خاطرنشان کرد: در بوکان در حوزه‌های میراث‌فرهنگی و گردشگری ظرفیت‌های بالقوه‌ای وجود دارد که باید با برنامه‌ریزی و پیگیری‌های مداوم آن‌ها را مطرح و اقدام به جذب سرمایه‌گذار کرد تا ضمن ایجاد اشتغال، نقش خود را در توسعه شهرستان نیز ایفا کند.

در پایان این جلسه هفتمین دفتر مسافرتی و گردشگری بوکان افتتاح شد.

مهاباد/پایگاه خبری بالویز/۹۹/۰۷/۲۰/۱۱:۰۰/ی