تفاوت قیمت آرد دولتی و بازار غیر رسمی دلیل مشکل نان در ارومیه

مهاباد/بالویز/مدیرکل غله و خدمات بازرگانی آذربایجان غربی گفت: دلیل عمده بروز مشکل تهیه نان در ارومیه طی چند روز گذشته تفاوت قیمت آرد دولتی و بازار غیررسمی است که سبب ایجاد جو روانی و تعطیلی برخی نانوایی ها در مرکز استان شده است. به گزارش سرویس اجتماعی ،پایگاه خبری بالویز“علیرضا زارعی” در نشست خبری با […]

مهاباد/بالویز/مدیرکل غله و خدمات بازرگانی آذربایجان غربی گفت: دلیل عمده بروز مشکل تهیه نان در ارومیه طی چند روز گذشته تفاوت قیمت آرد دولتی و بازار غیررسمی است که سبب ایجاد جو روانی و تعطیلی برخی نانوایی ها در مرکز استان شده است.

به گزارش سرویس اجتماعی ،پایگاه خبری بالویز“علیرضا زارعی” در نشست خبری با خبرنگاران گفت: با توزیع آرد و فعالیت دو شیفته برخی نانوایی ها در سطح شهر به زودی مشکل مرتفع می‌شود.

و ادامه داد: طی چند روز گذشته یک انبار آرد با ۶۰۰ کیسه ۴٠ کیلویی توسط بازرسین کشف شد که پس از بررسی نتایج بهداشتی آن نسبت به توزیع در شبکه اقدام خواهد شد.

“زارعی” با بیان اینکه هیچ کمبودی در سهمیه آرد توزیعی وجود ندارد، تصریح کرد: ماهانه ٢٩ هزار و ٣٠٠ تن آرد بین نانوایی‌های استان توزیع می‌شود و از ابتدای مهرماه تاکنون ٢۵ هزار و ۵۰۰ تن آرد نوع یک و دو توزیع شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی آذربایجان غربی  با تاکید بر اینکه گندم و آرد استان جوابگوی مصرف استان است  گفت: هیچ نانوایی حق افزایش قیمت نان را ندارد.

او اظهار داشت: در مرکز استان ۱۳۶٠ نانوایی نسبت به تهیه آرد یارانه یک و دو ثبت‌نام کرده‌اند و به منظور تامین نان شهروندان، ۵۰ واحد نانوایی در ارومیه به صورت دو شیفت و ۱۰۵ واحد نیز به صورت سهمیه ترمیمی برای رفع مشکل نان در مرکز استان فعالیت می کنند.

“زراعی” همچنین بیان کرد: طبق دستورالعمل ابلاغی طی روزهای پنجشنبه (اربعین) و جمعه هیچ واحد نانوایی تعطیل نخواهد بود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان با بیان اینکه ۱۷ کارخانه آرد در استان وجود دارد که از این تعداد ۱۶ کارخانه با ظرفیت اسمی ۸٠ هزار تن فعال است، تصریح کرد: ناظران مربوطه در پنج کارخانه فعال ارومیه بر روند توزیع آرد از کارخانه به نانوایی ها نظارت می کنند.

او تاکید کرد: هیچ محدودیتی جهت تزریق آرد به شبکه وجود ندارد و همه شهروندان در صورت وجود تخلف در واحدهای نانوایی و یا تعطیلی واحد مذکور به شماره ۱۲۴ اطلاع دهند تا گشت های مشترک به این موضوع رسیدگی کنند.

مهاباد/پایگاه خبری بالویز-۹۹/۰۷/۱۸-۱۷:۳۹/ج