وضعیت کرونا در سه شهر کوردستان قرمز شد

مهاباد/بالویز-معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کوردستان گفت:شهرهای سنندج، بیجار، قروه از لحاظ بیماری کرونا در وضعیت قرمزهستند. به گزارش سرویس سلامت ،پایگاه خبری تحلیلی بالویز،” ابراهیم قادری ” اظهار داشت:وضعیت شهرهای سنندج، بیجار، قروه از لحاظ بیماری کرونا قرمز و باقی شهرهای این استان هم در وضعیت زرد یا نارنجی هستند. “قادری”افزود: در حال […]

مهاباد/بالویز-معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کوردستان گفت:شهرهای سنندج، بیجار، قروه از لحاظ بیماری کرونا در وضعیت قرمزهستند.

به گزارش سرویس سلامت ،پایگاه خبری تحلیلی بالویز،” ابراهیم قادری ” اظهار داشت:وضعیت شهرهای سنندج، بیجار، قروه از لحاظ بیماری کرونا قرمز و باقی شهرهای این استان هم در وضعیت زرد یا نارنجی هستند.

“قادری”افزود: در حال حاضر بانه، دهگلان، سقز و مریوان در وضعیت نارنجی و باقی شهرها زرد هستند، مناطق زرد با خطر شیوع متوسط، نارنجی پرخطر و قرمز خیلی پر خطر به شمار می‌آیند.

وی با اشاره به اینکه هنوز فصل ابتلا به آنفلوآنزا نشده است، بیان کرد: هر گونه علائم از قبیل آبریزش بینی، گلو درد، بدن درد، سر درد، سرفه و علائم تنفسی می تواند نشانه ابتلا به کرونا باشد و افراد دارای علائم باید در خانه استراحت کرده و در صورت تشدید بیماری به مراکز درمانی مراجعه کنند.

بازگشت محدودیت های کرونایی به کردستان

تعطیلی مدارس و مراکز آموزشی، بر عهده ستاد ملی است و تصمیمی گرفته نشده است

سرپرست معاونت سیاسی استانداری کردستان با اعلام این مطلب افزود: برخی از مراکز تجمع و عمومی در استان به منظور پیشگیری از گسترش شیوع ویروس کرونا برای ۲ هفته تعطیل شد.

” زارعی” اظهار داشت: تعطیلی این مراکز در تمام شهرستان‌ها شامل تالارهای پذیرایی، قلیان سراها، قهوه خانه‌ها، کافی شاپ‌ها و آرامستان‌ها است و فعالیت رستوران‌ها و غذاخوری‌ها نیز در این مدت صرفا به صورت بیرون بر خواهد بود.

سرپرست معاونت سیاسی استانداری کردستان ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی و شهرداری‌ها در کنار وظایف سازمانی در زمینه آگاه‌سازی مردم و کمک به فاصله‌گذاری هوشمند باید اقدام کنند.

وی بر استفاده از ماسک توسط کارکنان ادارات در محل کار تاکید کرد و افزود: فروشگاه‌های بزرگ سطح استان نیز موظف به در اختیار گذاشتن ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده به مراجعان خود هستند و سازمان صمت و اصناف نیز باید بر اجرای این امر نظارت کند.

وی از مردم درخواست کرد از تجمع‌ به بهانه‌ مراسم ختم و عروسی پرهیز کنند.

بنابر اعلام ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا استان کردستان

با توجه به روند روبه افزایشی بیماری کرونا در سطح استان و بمنظور پیشگیری از شیوع  بیماری کرونا و رعایت  هرچه بیشتر پروتکلهای بهداشتی در راستای  حفاظت از سلامت مردم ، تعطیلی اماکن مشروحه  ذیل در سطح استان و به تبع آن در سطح شهرستان به مدت ۲ هفته اعلام می گردد؛

کلیه تالارهای پذیرایی ،

کلیه قلیان سراها، قهوه‌خانه‌ها و کافی شاپ‌ها

کلیه آرامستان‌های سطح استان

قابل ذکر است فعالیت کلیه رستواران‌ها نیز صرفا به صورت بیرون بر و با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی صورت خواهد گرفت.

برخی مراکز خدماتی در کردستان ۲ هفته تعطیل شد

برای تعطیلی مدارس تصمیمی گرفته نشده است

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کردستان گفت: برخی از مراکز تجمع، خدماتی و عمومی در این استان به منظور پیشگیری از گسترش شیوع ویروس کرونا برای ۲ هفته تعطیل شد.

با توجه به روند افزایشی بیماری کووید ۱۹ جهت پیشگیری بیماری کرونا و به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای حفظ سلامت مردم این تعطیلی از  ۱۰ مهر تا ۲۴ مهرماه برای چهار دسته از مراکز اعمال می‌شود.

این مراکز در تمام شهرستان‌های استان شامل تالارهای پذیرایی، قلیان سراها، قهوه خانه‌ها، کافی شاپ‌ها و آرامستان‌ها است همچنین فعالیت رستوران‌ها و غذاخوری‌ها نیز در این مدت صرفا به صورت بیرون بر خواهد بود.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کردستان در خصوص تعطیلی مدارس و مراکز آموزشی در استان افزود: در این مورد هیچ تصمیمی گرفته نشده است.

مهاباد-پایگاه خبری تحلیلی بالویز-۹۹/۰۷/۱۴-۱۳:۱۵/د

رحیم بایزیدی
تازه ترین نوشته های رحیم بایزیدی (دیدن همه)