آغازبرداشت بیش از ۸۰۰ تن سماق از باغات سردشت

مهاباد-بالویز-مدیرجهادکشاورزی سردشت گفت:پیش بینی می شود از سطح باغات شهرستان مرزی سردشت در سال جاری بیش از ۸۰۰تن سماق برداشت شود.  به گزارش سرویس اقتصادی،پایگاه خبری بالویز“صلاح الدین حقگویی” افزود: این شهرستان با توجه به شرایط خاص توپوگرافی و اقلیم آب و هوایی یکی از مناطق مستعد برای کشت و توسعه باغات سماق است. “حقگویی” […]

مهاباد-بالویز-مدیرجهادکشاورزی سردشت گفت:پیش بینی می شود از سطح باغات شهرستان مرزی سردشت در سال جاری بیش از ۸۰۰تن سماق برداشت شود.

 به گزارش سرویس اقتصادی،پایگاه خبری بالویزصلاح الدین حقگویی” افزود: این شهرستان با توجه به شرایط خاص توپوگرافی و اقلیم آب و هوایی یکی از مناطق مستعد برای کشت و توسعه باغات سماق است.

“حقگویی” تصریح کرد: این شهرستان رتبه نخست برداشت سماق در سطح استان آذربایجان غربی دارد و یکی از قطب های تولید این محصول در سطح استان است.

وی تصریح کرد: سطح زیر کشت باغات سماق در این شهرستان ۸۰۰ هکتار است که از این میزان ۷۷۰ هکتار آن بارور و ۳۰ هکتار غیر بارور و نهال است.

مدیر جهاد کشاورزی سردشت گفت: با توجه به راندمان تولید یک تن در هر هکتار و همچنین شرایط مساعد آب و هوایی و میزان بارندگی های مطلوب ،پیش بینی می شود امسال میزان برداشت سماق سردشت به بیش از ۸۰۰ تن برسد.

وی با بیان اینکه سماق این شهرستان به صورت کاملا طبیعی و بدون سموم و کود کشاورزی پرورش می یابد، اضافه کرد: سماق سردشت دارای طعم و بوی مطبوع و رنگ زیبایی است به همین خاطر طرفداران زیادی دارد و محصول برداشت شده علاوه بر شهرهای بزرگ تهران، اصفهان ، همدان، تبریز و مشهد به کشورهای ترکیه و عراق نیز صادر می شود.

  سماق در  شهرستان مرزی سردشت در مزارع شیب دار و دیمی و به صورت نهال و پاجوش کشت می شود و هر ساله برداشت آن از اوایل شهریورماه آغاز و تا اوایل مهرماه ادامه دارد.

مهاباد-پایگاه خبری تحلیلی بالویز-۹۹۰۷/۱۰-۱۷:۲۸/پ

رحیم بایزیدی
تازه ترین نوشته های رحیم بایزیدی (دیدن همه)