میاندوآب شهر شیرین آذربایجان غربی

مهاباد-بالویز-از سالیان دور تا کنون شهر میاندوآب را با قند شیرینش می شناسند و قند سوغات اصلی این شهر نام گرفته و همیشه کام مردم را شیرین کرده است. به گزارش سرویس تحلیل ،پایگاه خبری بالویز،صنعت تولید قند و حتی کشت محصول چغندر قند در شمالغرب کشور برای اولین بار توسط کارخانه قند میاندوآب در […]

مهاباد-بالویز-از سالیان دور تا کنون شهر میاندوآب را با قند شیرینش می شناسند و قند سوغات اصلی این شهر نام گرفته و همیشه کام مردم را شیرین کرده است.

به گزارش سرویس تحلیل ،پایگاه خبری بالویز،صنعت تولید قند و حتی کشت محصول چغندر قند در شمالغرب کشور برای اولین بار توسط کارخانه قند میاندوآب در منطقه پی ریزی شد و هم اکنون هزاران نفر از مردم این خطه از این طریق کسب روزی می کنند.

هم اکنون شکر نخستین محصول کارخانه قند این شهرستان بوده و در مراحل بعدی قند برحسب نیاز در کارخانه قند و واحد های قندریزی تولید می شود.

با توجه به کاهش تولید قند در کارخانه قند میاندوآب و افزایش تولید شکر اینک واحد های قند ریزی موجود در این شهرستان می توانند با افزایش کیفیت تولید خود همچنان نام قند میاندوآب را زنده نگه دارند و در بازار های داخلی و خارجی حضور پر رنگ داشته باشند.

مجتمع تولیدی، غذایی برادران فتحی این شهرستان که برای تولید سالانه ۹۰ هزار تن انواع قند برنامه ریزی شده است با توجه به دسترسی آسان به شکر تولیدی کارخانه قند میاندوآب و پایین بودن هزینه حمل و نقل مواد اولیه و با استفاده از خط تولید روز آمد و با کیفیت، می تواند یکی از واحد های موفق در تولید قند میاندوآب با همان کیفیت همیشگی باشد.

فتحی مدیر عامل این شرکت گفت: این واحد صنایع غذایی با خط تولید تمام استیل برای تولید سالانه ۹۰ هزارتن قند با حجم سرمایه گذاری بیش از یک هزار میلیارد ریال با اشتغالزایی ۱۵۰ نفر به صور مستقیم در زمینی به مساحت ۱۲ هزار متر مربع راه اندازی شده است.

وی تصریح کرد: این مجتمع با توجه به این که در چهار راه ارتباطی ۴ استان همجواری و مرز مشترک با کشور عراق قرار دارد و با در نظر گرفتن آوازه یک صد ساله قند میاندوآب در یک موقعیت استراتژیک برای افزایش تولید و تولید انواع محصولات جانبی نظیر نبات، شکلات، شکر قهوه ای و … قرار گرفته است.

فتحی اضافه کرد: چشم انداز توسعه کارخانه به این صورت است که در مجتمع تولیدی با توجه به تجهیزات و ماشین آلات و امکانات زیر بنایی و تاسیساتی تصفیه شکر خام هم تا حدودی ایجاد شده است و می تواند با ظرفیت ساخته شده سبد محصولاتی چشم انداز خود شامل قند طعم دار و شکر تصفیه شده را هرچه سریعتر کامل نماید .

در خاتمه لازم بذکر است علی الرغم بحران کرونا این واحد تولیدی با رعایت تمامی دستورات ستاد مبارزه با کرونا و پروتکل های بهداشتی به فعالیت خود ادامه می دهد و ضمن عمل به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر جهش تولید به صورت واقعی و صرف هزینه های لازم شامل اعطای مرخصی برای افراد مشکوک به بیماری، جدیت در ضد عفونی کردن سطوح و آگاه سازی پرسنل و وسایل پیشگیرانه مثل ماسک در جهت سالم ماندن چند هزار نفری از جامعه که در ارتباط مستقیم یا غیر مستقیم با این واحد تولیدی می باشند به صورت موثر می کوشد و به تبع آن برای تعدادی از افراد منطقه ایجاد اشتغال کرده است.

مهاباد-پایگاه خبری تحلیلی بالویز-۹۹/۰۷۱۰-۱۳:۴۲/پ