پیش‌بینی برداشت ۱۰۰ هزار تن چغندر قند در مهاباد

مهاباد-بالویز-مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مهاباد،گفت:بر اساس پیش بینی ها برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی این شهرستان به بیش از ۱۰۰ هزار تن می رسد. به گزارش سرویس اقتصادی،پایگاه خبری بالویز “جعفر ایمانیان” اظهار داشت: طبق پیش‌بینی‌ها ۱۰۰ هزار تن چغندر قند از اراضی کشاورزی این شهرستان برداشت طی سال جاری برداشت می‌شود که ۴۰ […]

مهاباد-بالویز-مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مهاباد،گفت:بر اساس پیش بینی ها برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی این شهرستان به بیش از ۱۰۰ هزار تن می رسد.

به گزارش سرویس اقتصادی،پایگاه خبری بالویزجعفر ایمانیان” اظهار داشت: طبق پیش‌بینی‌ها ۱۰۰ هزار تن چغندر قند از اراضی کشاورزی این شهرستان برداشت طی سال جاری برداشت می‌شود که ۴۰ هزار تن بیشتر از سال گذشته است.

وی افزود: در سال زراعی جاری حدود ۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان زیر کشت محصول چغندر قند رفته که این مقدار در مقایسه با سال گذشته ۶۰۰ هکتار افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه امسال ۲۰ هکتار از مزارع چغندر به روش نشایی کشت شده، ادامه داد: با توجه به وضعیت مطلوب مزارع چغندر قند استان، برداشت این محصول از ۲۵ تا ۳۰ شهریورماه بستگی به وضعیت آب و هوایی مناطق آغاز می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی مهاباد میانگین برداشت چغندرقند در مزارع کشاورزی این شهرستان را حدود ۵۰ تن در هکتار اعلام کرد.

وی با اشاره به اینکه این شهرستان فاقد کارخانه قند فعال است و کارخانه در دست ساخت آن  در سال آینده به بهره برداری خواهد رسید، اظهار کرد: چغندرقند تولیدی در این شهرستان به کارخانه‌های قند شهرهای اطراف از جمله ارومیه، میاندوآب و خوی ارسال خواهد شد.

سال گذشته بیش از ۶۰ هزار تن چغندر قند در سطح یکهزار و ۶۰۰ هکتار از مزارع مهاباد برداشت شد؛ این شهرستان دارای بیش از ۸۰ هزار هکتار اراضی مستعد کشاورزی و باغی است.

آذربایجان‌غربی به علت برخورداری از آب و خاک مناسب و دارا بودن پنج کارخانه قند در شهرستان‌های ارومیه، خوی، پیرانشهر، میاندوآب و نقده همواره در تولید چغندرقند و شکر در کشور در جایگاه برتری قرار داشته و یکی از قطب‌های مهم تولید چغندرقند در کشور است.

مهاباد-پایگاه خبری تحلیلی بالویز-۹۹/۰۷/۰۷-۸:۱۵/د