شیوع کرونا در آذربایجان‌غربی؛ بازگشت به مدار افزایشی نشان می دهد

مهاباد-بالویز-شیوع کرونا در آذربایجان‌غربی؛موجب شده که روند بازگشت در استان به مدار افزایشی برگردد و برای مبارزه با آن نیاز به همکاری همه احاد در استان است. به گزارش سرویس اجتماعی سلامت،پایگاه خبری تحلیلی بالویز،از پیدایش نخستین موارد کرونا مثبت در کشور و اضطراب و نگرانی شهروندان و مسوولان در خصوص شیوع این بیماری نزدیک […]

مهاباد-بالویز-شیوع کرونا در آذربایجان‌غربی؛موجب شده که روند بازگشت در استان به مدار افزایشی برگردد و برای مبارزه با آن نیاز به همکاری همه احاد در استان است.

به گزارش سرویس اجتماعی سلامت،پایگاه خبری تحلیلی بالویز،از پیدایش نخستین موارد کرونا مثبت در کشور و اضطراب و نگرانی شهروندان و مسوولان در خصوص شیوع این بیماری نزدیک به ۸ ماه می گذرد. 

در این مدت،این بیماری به دغدغه اصلی مسوولان عالی رتبه کشوری،مسوولان استانی، خانواده ها و اقشار مختلف تبدیل شده است.

با وجود اینکه در روزهای ابتدایی،تعداد مبتلایان در کشور و آذربایجان غربی روند ثابت با تعداد کمی را تجربه می‌کرد،در خیزهای مختلفی، تعداد افراد مبتلا به کرونا افزایش یافت و روز به روز بر شمار مبتلایان و حتی جان باختگان کرونایی اضافه شد.

طی هفته های ابتدایی تابستان امسال، وضعیت آذربایجان‌غربی در شیوع بیماری کرونا بسیار نامناسب شده بود و کمتر کسی تصور می‌کرد که در کمتر از یک ماه، روند برعکس شود.

مهمترین عامل این تغییر روند، توجه مردم به توصیه های بهداشتی مسوولان، کارشناسان و متخصصان در خصوص رعایت موارد ایمنی و پروتکل های مربوط به بیماری کرونا بود.

در حالی که تا اوایل نیمه دوم شهریورماه جاری،روند تثبیت شده و در برخی موارد، کاهشی را در شیوع بیماری کرونا در آذربایجان‌غربی داشتیم.

این روند به مدار افزایشی بازگشته که این امر نگرانی های زیادی را بین مسوولان و برخی از شهروندان ایجاد کرده است؛ هرچند بسیاری از خانواده ها دیگر حساسیتی به این بیماری ندارند.

آنچه نیاز است برای پیشگیری و مبارزه با این بیماری رعایت پروتکل های بهداشتی ،فاصله گذاری اجتماعی ، استفاده از ماسک در اماکن عمومی ، شستن مداوم دست با آب و صابون و همچنین عدم حضور در مجالس و اماکن غیر ضروری است .

هر نوع کوتاهی در این خصوص موجب استهلاک کادر درمانی ، افزایش هزینه ها ، پر شدن تخت های بیمارستان و افزایش مبتلایان و فوتی های این بیماری در سطح استان می شود .

مهاباد- پایگاه خبری تحلیلی بالویز– ۹۹/۰۷/۰۶-۱۹:۴۵/ی