برای نخستین بار در کشور دوره های پیش نیاز اصناف بصورت آنلاین برگزار شد

مهاباد-بالویز-رئیس اداره صمت شهرستان بوکان،گفت:برای نخستین بار در کشور ۲ دوره آموزش پیش نیاز اصناف به صورت غیر حضوری و آنلاین برگزار شد. به گزارش سرویس اقتصادی،پایگاه خبری تحلیل بالویز “حسن عبدی” اظهار کرد: برای اولین بار در کشور ۲ دوره آموزش پیش نیاز اصناف به تعداد ۷۸۴ نفر بصورت انلاین و غیر حضوری از […]

مهاباد-بالویز-رئیس اداره صمت شهرستان بوکان،گفت:برای نخستین بار در کشور ۲ دوره آموزش پیش نیاز اصناف به صورت غیر حضوری و آنلاین برگزار شد.

به گزارش سرویس اقتصادی،پایگاه خبری تحلیل بالویز “حسن عبدی” اظهار کرد: برای اولین بار در کشور ۲ دوره آموزش پیش نیاز اصناف به تعداد ۷۸۴ نفر بصورت انلاین و غیر حضوری از طریق مرکز آموزش بازرگانی این شهرستان برای نخستین بار در کشور برگزار گردید.

وی افزود: مطابق ماده ۱۳ قانون نظام صنفی در راستای اجرای آیین نامه اجرایی مشاغل تخصصی و فنی به هنگام صدور پروانه کسب اصناف خواهان پروانه باید دوره های آموزشی را فرا بگیرند که به دلیل شیوع ویروس کرونا این دوره ها به مدت ۷۸۴ نفر ساعت برای اولین بار در سطح کشور بصورت انلاین و غیر حضوری در شهرستان بوکان برگزار شد.

رییس اداره صنعت،معدن،تجارت شهرستان بوکان تصریح کرد: در حال حاضر ۱۱ هزار و ۹۳۱ واحد صنفی دارای پروانه کسب معتبر در بوکان مشغول به فعالیت می باشندکه ۱۰ هزار و ۴۵۶ نفر مرد و یک هزار و ۴۷۵ نفر از این اصناف زن می باشند.

“عبدی” عنوان کرد: بیشترین سهم اشتغالزایی شهرستان در حوزه صنعت، معدن وتجارت در زمینه واحد های صنفی می باشد که با صدور تعداد پروانه های ذکر شده به صورت مستقیم برای ۲۹ هزار و ۸۲۸ نفر شغل ایجاد شده است.

وی خاطر نشان کرد: از واحد های صنفی یاد شده ۴ هزار و ۸۲۷ واحد صنفی مجهز به دستگاه کارتخوان و یک هزار و ۳۷۸ واحد صنفی نیز مجهز به صندوق مکانیزه می باشند.

در پایان رییس اداره صنعت، معدن وتجارت شهرستان بوکان یاد آوری کرد: که در راستای نظارت و بازرسی بهتر از عملکرد واحد های صنفی، تولیدی، توزیعی و خدماتی، سامانه شبانه روزی ۱۲۴ ستاد خبری سازمان آماده دریافت هرگونه گزارش و شکایات مردمی می باشد.

شهرستان بوکان در جنوب استان آذربایجان غربی واقع شده است .

مهاباد –پایگاه خبری تحلیلی بالویز-۹۹/۰۷/۰۱-۱۱:۱۰/س