اراضی ملی بالا دستی روستاهای قاضی آباد در مهاباد رفع تصرف شد

مهاباد-بالویز-رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهاباد گفت:بیش از ۱۲ فقره تداخلات و تصرفات در مناطق بالا دستی روستای قاضی آباد شناسایی شد. به گزارش سرویس محیط زیست ،پایگا خبری تحلیلی بالویز” مجیدپاتو”افزود: باحضور کارشناسان یگان حفاظت منابع طبیعی اراضی بالا دستی روستای قاضی آباد در این شهرستان با صدور احضاریه و تشکیل پرونده برای […]

مهاباد-بالویز-رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهاباد گفت:بیش از ۱۲ فقره تداخلات و تصرفات در مناطق بالا دستی روستای قاضی آباد شناسایی شد.

به گزارش سرویس محیط زیست ،پایگا خبری تحلیلی بالویز” مجیدپاتو”افزود: باحضور کارشناسان یگان حفاظت منابع طبیعی اراضی بالا دستی روستای قاضی آباد در این شهرستان با صدور احضاریه و تشکیل پرونده برای متصرفان رفع تصرف شد.

او با اشاره به اینکه بیشتر از دوازده فقره تداخلات و تصرفات در این مناطق شناسایی شد، اظهار داشت: کشاورزان، دهیاران و شورا‌های روستایی در حفظ و صیانت از عرصه‌های ملی همکاری‌های لازمه را با اداره منابع طبیعی و آبخیزداری داشته باشند،

پاتو با اشاره به اینکه با پیگیری این اراضی و بازگشت به حالت مرتعی تا حدودی از فرسایش خاک به پایین دست و ورود به سد جلوگیری خواهد شد، اضافه کرد: بزودی با تشکیل پرونده‌های تخلف متصرفان شاهد بازگشت اراضی ملی خواهیم بود.

وی با بیان اینکه اراضی ملی از متصرفان گرفته خواهد شد ،گفت : تصرف اراضی ملی همراه با مجازات خواهد بود.

“مجید پاتو” اظهار داشت: برای حفاظت دقیق از عرصه‌های منابع طبیعی و اراضی ملی، حضور مردم در صحنه مهمترین رکن بوده و به همین علت سامانه ۱۵۰۴ به صورت شبانه‌روزی آماده دریافت گزارشی‌های مردمی و رسیدگی به تخلفات صورت گرفته در سطح منابع طبیعی مهاباد است.

وی از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده تجاوز به حریم مراتع و عرصه‌های ملی به ماموران یگان حفاظت این اداره اطلاع دهند تا در اولین فرصت اقدام قانونی صورت گیرد و از تخریب‌ این عرصه‌ها جلوگیری شود.

در مهاباد بیش از ۱۹۷ هزار هکتار مراتع روستایی و ییلاقی و یک‌هزار هکتار جنگل وجود دارد و جنگل‌های این شهرستان بیشتر در مناطق غربی و در روستاهای «کاولان» و «کوران» واقع شده است.

جنگل‌های مهاباد که جزو جنگل‌های زاگرس شمالی بوده در طول بیش از ۵۰ هزار سال گذشته تشکیل شده است و به لحاظ محافظت از منابع آب و خاک، تولید محصولات فرعی، ذخایر ژنتیکی، مصارف درمانی، توانایی‌های اکوتوریستی و ارزش‌های زندگی، دارای اهمیت زیادی هستند.

مهاباد-پایگاه خبری تحلیلی بالویز– ۹۹/۰۷/۰۱-۸:۱۰/س