مناطق حفاظت شده آذربایجان غربی در راستای حفاظت کنترل و پایش می شود

مهاباد-بالویز-مدیرکل محیط زیست آذربایجان غربی در جهت صیانت و حفاظت محیط زیست،گفت:مناطق حفاظت شده آذربایجان غربی کنترل و پایش می شود. به گزارش سرویس محیط زیست،پایگاه خبری بالویز” مهران نظری ” در نشست اجرای طرح کنترل و پایش منطقه مراکان اولین منطقه حفاظت شده کشور اظهارکرد: برای حفاظت از این مناطق ضمن تجهیز پاسگاه‌ها به […]

مهاباد-بالویز-مدیرکل محیط زیست آذربایجان غربی در جهت صیانت و حفاظت محیط زیست،گفت:مناطق حفاظت شده آذربایجان غربی کنترل و پایش می شود.

به گزارش سرویس محیط زیست،پایگاه خبری بالویز” مهران نظری ” در نشست اجرای طرح کنترل و پایش منطقه مراکان اولین منطقه حفاظت شده کشور اظهارکرد: برای حفاظت از این مناطق ضمن تجهیز پاسگاه‌ها به ادوات پایش ایستگاه‌های جدیدی نیز احداث می‌شود.

وی از احداث یک ایستگاه پایش جدید در منطقه حفاظت شده مراکان خوی خبر داد و عنوان کرد: تجهیز ۸ پاسگاه محیط بانی منطقه به امکانات موتوری و کنترلی و افزایش نیروی انسانی این محیط بانی ها در سال جاری، با تکمیل زیرساخت‌های این منطقه و استفاده از ظرفیت جوامع محلی، مهمترین محور برنامه‌های توسعه‌ای و پایش و صیانت از این زیستگاه غنی جانوری و گیاهی است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی افزود: امسال برای بهبود زیرساختها و اجرای طرح‌های این منطقه ۴ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است که ایجاد ایستگاه پایش ارس از مهمترین آنهاست.

“نظری” با اشاره به قابلیت‌های منحصر به فرد منطقه مراکان در حوزه طبیعت گردی گفت: مقرر است با مشارکت مناطق آزاد ماکو، ارس و شهرستان خوی صنعت گردشگری با محوریت طبیعت گردی نیز در این منطقه تقویت شود.

وی ادامه داد: منطقه حفاظت شده مراکان خوی اولین منطقه حفاظت شده کشور است که با بیش از ۱۰۰ هزار هکتار مساحت در حال حاضر ۸۵۰ رأس قوچ و میش اصیل ارمنی و ۲ هزار و ۴۰۰ رأس کل و بز وحشی در آن زیست می‌کنند.

“نظری” همچنین از اجرای ۷ طرح در مناطق حفاظت شده آذربایجان غربی خبر داد و گفت: این طرح‌ها با ۱۰۵ میلیارد ریال اعتبار اجرا می‌شوند که از مهمترین آنها می‌توان به مرکز کنترل، هماهنگی و آینده پژوهی دریاچه ارومیه اشاره کرد که با هدف حفظ پارک ملی دریاچه ارومیه در دست اجراست.

در پایان این نشست با اهدای لوح و هدایا از ۸ تن از محیط بانان فعال و موفق منطقه حفاظت شده مراکان با حضور سرپرست فرمانداری خوی تجلیل شد.

مهاباد-پایگاه خبری تحلیلی بالویز -خبر مهر- ۹۹/۰۶/۲۹-۱۵:۵۸/ش