کشاورزان از فروش محصول تولیدی به واسطه ها و دلالان خودداری کنند

مهاباد-بالویز-استاندار آذربایجان غربی در حمایت از کشاورزان گفت: کشاورزان از فروش محصولات خود به واسطه ها و دلالان خوداری کنند . به گزارش سرویس اقتصادی ،پایگاه خبری بالویز” محمد مهدی شهریاری “با اشاره به اینکه حمایت از کشاورزان یک اصل اساسی برای دولت محسوب می شود اظهار داشت: کشاورزان با فروش محصول سیب صنعتی و […]

مهاباد-بالویز-استاندار آذربایجان غربی در حمایت از کشاورزان گفت: کشاورزان از فروش محصولات خود به واسطه ها و دلالان خوداری کنند .

به گزارش سرویس اقتصادی ،پایگاه خبری بالویز” محمد مهدی شهریاری “با اشاره به اینکه حمایت از کشاورزان یک اصل اساسی برای دولت محسوب می شود اظهار داشت: کشاورزان با فروش محصول سیب صنعتی و گوجه فرنگی خود به صورت مستقیم به کارخانجات، از فروش محصول به واسطه ها خودداری کنند.

استاندار آذربایجان غربی افزود: سال گذشته علیرغم ورود دولت برای خرید حمایتی سیب و گوجه فرنگی، متاسفانه به جهت جولان واسطه ها سود خاصی عاید کشاورزان نشد.

 “محمدمهدی شهریاری ” بیان کرد: برای خرید حمایتی سیب صنعتی با در نظر گرفتن نوسانات نرخ ارز و هزینه تمام شده کنسانتره و نیز حمایت از کشاورز و قطع واسطه گران، قیمت ۱۲۵۰ تومان تعیین شد.
“شهریاری” اضافه کرد: امسال پیش از شروع خرید سیب درختی نرخ ۱۲۵۰ تومان با حضور مدیر عامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران به عنوان قیمت پایه تعیین شد تا کشاورزان بتوانند با فروش مستقیم محصول به کارخانجات از میدان داری واسطه ها برای کسب سودهای نامتعارف جلوگیری کنند.
وی افزود: انتظار می رود که قیمت سیب بر اساس سیستم عرضه و تقاضا و جلوگیری از ورود نامتعارف واسطه ها بیش از نرخ حمایتی نیز به فروش برسد.
“شهریاری “در خصوص گوجه فرنگی نیز گفت: با توجه به اینکه میانگین قیمت این محصول در بازار ۸۵۰ تومان است برای حمایت از کشاورزان با همکاری تعاون روستایی قیمت ۱۰۰۰ تومان برای خرید حمایتی گوجه فرنگی نیز تعیین شد.
مهاباد-پایگاه خبری تحلیلی بالویز-۹۹/۰۶/۲۹-۱۰:۵۳/ش