استفاده از ماسک در اشنویه ۶۰درصد کاهش یافت

مهاباد-بالویز،سفیر-سرپرست شبکه بهداشت و درمان اشنویه از کاهش ۶۰ درصدی استفاده از ماسک در بین شهروندان اشنویه نسبت به ماه گذشته خبر داد . به گزارش سرویس اجتماعی ،پایگاه خبری تحلیلی بالویز” حسین زرزا”گفت: استفاده از ماسک توسط شهروندان نسبت به ماه گذشته بیش از ۶۰ درصد کاهش یافته به طوری که هم اکنون بیشتر […]

مهاباد-بالویز،سفیر-سرپرست شبکه بهداشت و درمان اشنویه از کاهش ۶۰ درصدی استفاده از ماسک در بین شهروندان اشنویه نسبت به ماه گذشته خبر داد .

به گزارش سرویس اجتماعی ،پایگاه خبری تحلیلی بالویز” حسین زرزا”گفت: استفاده از ماسک توسط شهروندان نسبت به ماه گذشته بیش از ۶۰ درصد کاهش یافته به طوری که هم اکنون بیشتر مردم در این شهرستان از این اقلام بهداشتی و مقابله ای استفاده نمی‌کنند.

وی با اظهار نگرانی از عادی انگاری به وجود آمده در جامعه افزود: طی ۲ هفته گذشته، روند صعودی مبتلایان به کرونا در این شهرستان آغاز شده است که امیدواریم تداوم نداشته باشد.

او افزود: ماسک همچنان یکی از عوامل اصلی کاهش انتقال ویروس کرونا در جامعه است و همه مردم برای پیشگیری از این بیماری باید ضمن رعایت سایر دستورالعمل‌های بهداشتی از آن نیز استفاده کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اشنویه با بیان‌ اینکه این شهرستان در وضعیت هشدار قرار دارد، ادامه داد: در صورت بی‌توجهی مردم نسبت به این بیماری و رعایت‌نکردن پروتکل‌های بهداشتی، فاز جدیدی از این بیماری آغاز خواهد شد که پیامد آن افزایش تعداد مبتلایان است.

“زرزا” اظهار داشت : هم‌اکنون هفت بیمار مبتلا و مشکوک به کرونا در بیمارستان این شهرستان بستری هستند و از مجموع مبتلایان به بیماری کرونا در این شهرستان ۷۰ درصد را ساکنان شهر و مابقی را روستاییان تشکیل می‌دهند.

وی در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس نیز هشدار داد و گفت: والدین چنانچه در فرزندان خود علایم مشکوک را احساس می‌کنند، از ورود آنان به مدرسه و تجمع جلوگیری کنند.

وی گفت: گزارش‌هایی در خصوص عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس عنوان شده که اکیپ‌های مشترک فرمانداری، بهداشت و درمان، شهرداری و سایر ادارات به صورت روزانه از مدارس بازدید می‌کنند و گزارش بازیدها نیز به فرمانداری ارسال شده ‌است.

شهرستان اشنویه در جنوب استان آذربایجان غربی واقع شده است .

مهاباد-پایگاه خبری تحلیلی بالویز-۹۹/۰۶/۲۷-۱۱:۱۰/پ