جزئیات نحوه توزیع سیم کارت دانش آموزی اعلام شد

مهاباد-بالویز،سفیر-مدیرکل دفترفن‌آوری اطلاعات و ارتباطات گفت:که سیم‌کارتی به نام سیم کارت شاد برای استفاده ایمن در فضای مجازی ارائه میشود. به گزارش سرویس اجتماعی ،پایگاه خبری تحلیلی بالویز«محمود حبیبی» اظهار داشت: این سیم‌کارت‌ها آن دسته از مخاطراتی که شامل استفاده کنترل نشده از فضای مجازی است را نخواهند داشت و به‌زودی در مراکز اپراتورها قابل دریافت […]

مهاباد-بالویز،سفیر-مدیرکل دفترفن‌آوری اطلاعات و ارتباطات گفت:که سیم‌کارتی به نام سیم کارت شاد برای استفاده ایمن در فضای مجازی ارائه میشود.

به گزارش سرویس اجتماعی ،پایگاه خبری تحلیلی بالویز«محمود حبیبی» اظهار داشت: این سیم‌کارت‌ها آن دسته از مخاطراتی که شامل استفاده کنترل نشده از فضای مجازی است را نخواهند داشت و به‌زودی در مراکز اپراتورها قابل دریافت است.

«حبیبی» درباره توزیع سیم‌کارت‌های دانش‌آموزی افزود: فرآیند تولید سیم‌کارت‌های دانش‌آموزی آغاز شده و اپراتورها مکلف شدند که سیم‌کارتی به نام سیم‌کارت شاد را برای استفاده ایمن در فضای مجازی ارائه دهند تا از این طریق دل‌نگرانی‌های خانواده‌ها هم کاسته شود.

وی درباره نقش اپراتورها توضیح داد: همکاران ما در حوزه اپراتورها برنامه‌ریزی کرده‌اند و با جلسات متعددی که گذاشته‌ شده و فرآیندی که طی شده،‌ به‌زودی ارائه سیم‌کارت‌های دانش‌آموزی را شاهد خواهیم بود.

«حبیبی» بابیان اینکه سیم‌کارت‌های دانش‌آموزی تنها به فضاهای مورد تائید آموزش‌وپرورش دسترسی خواهند داشت، گفت:‌ این سیم‌کارت خاص استفاده کودکان و نوجوانان در فضای مجازی خواهد بود.

وی بیان کرد: قاعدتاً این سیم‌کارت‌ها آن دسته از مخاطراتی که شامل استفاده کنترل نشده از فضای مجازی است را، نخواهند داشت.

وی ادامه داد: قرار است ما در خصوص این سیم‌کارت‌ها به‌صورت White list عمل کنیم که دانش آموزان بتوانند به فضاهایی که مورد تائید است دسترسی داشته باشند.

«حبیبی»تاکید کرد: تلاش ما این است که دانش‌آموزان به محتواهای نامناسب دسترسی پیدا نکنند،‌ همچنین سیاست‌هایی که وزارت آموزش‌وپرورش در نظر دارد، روی این سیم‌کارت‌ها اعمال خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه هیچ محدودیت سنی برای دریافت سیم‌کارت‌های دانش‌آموزی وجود ندارد، گفت: دانش‌آموزان می‌توانند بانام و مشخصات خودشان سیم‌کارت را خریداری کنند

مدیرکل دفتر فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات گفت: ظاهراً آن‌طور که اعلام شده، وزارت ارتباطات محدودیت زیر ۱۸ سال برای دریافت سیم‌کارت را برداشته‌ تا همه دانش آموزان از آن استفاده کنند.

مدیرکل دفتر فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات یادآورشد: سیم کارت شاد مانند سایر سیم کارت‌ها ویژگی‌های خاص خود را دارد و قابل شارژ توسط دانش آموزان است.

مهاباد-پایگاه خبری تحلیلی بالویز-۹۹/۰۶/۱۸-۱۲:۴۵/س

رحیم بایزیدی
تازه ترین نوشته های رحیم بایزیدی (دیدن همه)