عاملین انتشار تصاویر شخصی مردم در شبکه های اجتماعی در مهاباد دستگیر شدند

مهاباد-بالویز،سفیر-در پی شکایت چندین نفر از شهروندان مهابادی در خصوص انتشار تصاویر خصوصی در شبکه اجتماعی،مراتب در دستورکار پلیس قرار گرفت. به گزارش سرویس اجتماعی ،پایگاه خبری تحلیلی بالویز،فرمانده نیروی انتظامی مهاباد گفت : در پی رصد فضای مجازی و شکایت چندین نفر از شهروندان مهابادی ، مبنی بر اینکه مجرمان سایبری با راه اندازی […]

مهاباد-بالویز،سفیر-در پی شکایت چندین نفر از شهروندان مهابادی در خصوص انتشار تصاویر خصوصی در شبکه اجتماعی،مراتب در دستورکار پلیس قرار گرفت.

به گزارش سرویس اجتماعی ،پایگاه خبری تحلیلی بالویز،فرمانده نیروی انتظامی مهاباد گفت : در پی رصد فضای مجازی و شکایت چندین نفر از شهروندان مهابادی ، مبنی بر اینکه مجرمان سایبری با راه اندازی کانال تلگرامی اقدام به انتشار تصاویر خصوصی و هتاکی در فضای مجازی و شبکه اجتماعی تلگرام می نمودند ، مراتب به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس فتا مهاباد قرار گرفت،

«سرهنگ برزو تُجاری » اظهار داشت :طی یک اقدام عملیاتی و تخصصی بوسیله پلیس فتای شهرستان ۳ ادمین کانال تلگرامی کهتصاویر خصوصی شهروندان مهابادی و شهرهای حومه را انتشار می دادند با بیش از ۶ هزار عضو شناسایی و پس از هماهنگی های لازم با مقامات محترم قضایی متهمین دستگیر شدند.

این مقام ارشد نظامی بیان کرد: در تحقیقات بعمل آمده از متهمین چنین اعلام داشتند که خود قربانی این کانال تلگرامی شده و فردی که کانال را پشتیبانی می نمود ، با انتشار تصاویر آنها در کانال، سوء استفاده نموده و آنها را مجبور به همکاری در این زمینه نموده تا تصاویر ارسالی از طرف خود مردم را در کانال انتشار نمایند.

وی گفت : کانال مذکور با تلاش کارشناسان پلیس فتا و همکاری ربات های پیام رسان حذف گردید و متهمین به مراجع قضایی معرفی گردیدند.

فرمانده نیروی انتظامی مهاباد اظهار داشت : به شهروندان عزیز توصیه میگردد ، با توجه به اینکه کانال های متعدد دیگری در فضای مجازی باهمین مضامین ایجاد می شوند از انتشار تصاویر شخصی و خانوادگی خود در شبکه های اجتماعی از جمله تلگرام و اینستاگرام خودداری نمایند تا شهروندان و هموطنان گرامی دچار مشکل نکردند.

مهاباد-پایگاه خبری تحلیلی بالویز-۹۹/۰۶/۱۸-۸:۱۷/س

رحیم بایزیدی
تازه ترین نوشته های رحیم بایزیدی (دیدن همه)