۶۱۸ هزار دانش آموز آذربایجان غربی سال تحصیلی جدید را آغاز کردند

مهاباد-بالویز،سفیر-مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: ۶۱۸ هزار دانش آموز همزمان با سراسر کشور سال تحصیلی جدید را آغاز کردند. به گزارش سرویس اجتماعی ،پایگاه خبری تحلیلی بالویز «ابراهیم محمدی» روز شنبه در آیین آغاز سال تحصیلی جدید در ارومیه در مدرسه شهید مصلی نژاد مدیریت ناحیه یک ارومیه افزود: امروز بالغ بر […]

مهاباد-بالویز،سفیر-مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: ۶۱۸ هزار دانش آموز همزمان با سراسر کشور سال تحصیلی جدید را آغاز کردند.

به گزارش سرویس اجتماعی ،پایگاه خبری تحلیلی بالویز «ابراهیم محمدی» روز شنبه در آیین آغاز سال تحصیلی جدید در ارومیه در مدرسه شهید مصلی نژاد مدیریت ناحیه یک ارومیه افزود: امروز بالغ بر ۶۱۸ هزار دانش آموز آذربایجان غربی در پنج هزار و ۸۰ مدرسه، فرآیند آموزش را آغاز می‌کنند.

«محمدی»اظهار داشت: ۳۶هزار معلم و فرهنگی آذربایجان غربی نیز آموزش حضوری و غیر حضوری دانش آموزان را بر عهده دارند .

و بیان کرد: امسال ۶۴ هزار دانش آموز پایه اول و ۵۲ هزار دانش آموز پایه هفتم در سطح استان مشغول تحصیل خواهند بود.

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی با بیان اینکه هفت کارگروه پروژه مهر برای بازگشایی مدارس از مدتها پیش فعالیت خود را آغاز کردند، افزود: آموزش و سلامت دانش آموزان هر دو مهم است و برای نظام تعلیم و تربیت کشور اصل بر کلاسهای حضوری با رعایت پروتکل های بهداشتی است.

«محمدی» گفت: آموزش حضوری، شبکه های تلویزیون، بستر برنامه شاد و ارائه جزوات آموزشی به عنوان روشهای مختلف آموزشی در شرایط مختلف در این استان در نظرگرفته شده است.

وی بیان کرد: خانواده ها آموزش و پرورش را یاری کنند تا در یک فضای آرام و با رعایت پروتکل های بهداشتی سال تحصیلی به خوبی طی شود.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی با بیان اینکه رعایت پروتکل های بهداشتی یک ضرورت دو طرفه است،تصریح کرد: رعایت پروتکل های بهداشتی برای خانواده ها و دانش آموزان ضروریست و باید خانواده ها، دانش آموزان و بخشی را مسوولان مدرسه رعایت کنند.

وی با بیان اینکه استفاده از لوازم بهداشتی شخصی و ماسک برای دانش آموزان یک ضرورت است، ادامه داد: سعی شده تا دانش آموزان با آرامش خاطر در مدارس حضور یابند.

سال گذشته بیش از ۶۰۷ هزار دانش آموز در سطح آذربایجان غربی مشغول تحصیل بودند.

این استان دارای پنج هزار و ۸۰ واحد آموزشی می‌باشد که از این تعداد سه هزار و ۶۵ مدرسه روستایی است.

مهاباد-پایگاه خبری تحلیلی بالویز– ۹۹/۰۶/۱۷ -۱۲:۵۵/د