۴۰ پروژه بخش کشاورزی در شهرستان مهاباد به بهره برداری رسید

مهاباد-بالویز،سفیر-رئیس جهاد کشاورزی مهاباد،گفت:در هفته دولت ۴۰ پروژه عمرانی و تولیدی بخش کشاورزی در شهرستان مهاباد به بهره برداری رسید. به گزارش سرویس اقتصادی ، پایگاه خبری تحلیلی بالویز »جعفر ایمانیان» اظهار داشت : برای اجرای این طرحها اعتباری بالغ بر ۳۳ میلیارد و ۱۵۱ میلیون ریال هزینه شده است. «ایمانیان» افزود: علاوه بر بهره […]

مهاباد-بالویز،سفیر-رئیس جهاد کشاورزی مهاباد،گفت:در هفته دولت ۴۰ پروژه عمرانی و تولیدی بخش کشاورزی در شهرستان مهاباد به بهره برداری رسید.

به گزارش سرویس اقتصادی ، پایگاه خبری تحلیلی بالویز »جعفر ایمانیان» اظهار داشت : برای اجرای این طرحها اعتباری بالغ بر ۳۳ میلیارد و ۱۵۱ میلیون ریال هزینه شده است.

«ایمانیان» افزود: علاوه بر بهره مندی ۸۰ خانوار ، برای ۵۸ نفر نیز ایجاد اشتغال شده است .

رئیس جهاد کشاورزی مهاباد،بیان کرد: این طرحها شامل طرح آبیاری تحت فشار به مساحت ۷۱٫۳هکتار و با اعتبار۱۴ میلیارد و ۴۷۱ میلیون ریال  و همچنین لایروبی؛ بازسازی و مرمت ۳رشته قنات با صرف اعتبار ۲۲۲۰ میلیون ریال هزینه عملیاتی شده است .

وی تصریح کرد: دو طرح پرورش ماهیان سرد آبی به ظرفیت ۵۷ تن با اعتبار ۹۴۶۰ میلیون ریال  و پرورش گاو شیری یک واحد با ظرفیت ۱۹ راس با صرف اعتبار ۷ میلیارد ریال از دیگر طرحهای افتتاحی بخش کشاورزی شهرستان مهاباد در هفته دولت بود .

شهرستان مهاباد یکی از شهرهای استان در حوزه تولید محصولات کشاورزی و دامی به شمار می رود.

محصولات تولیدی این شهرستان در بخش کشاورزی ،گندم ،جو،سیب، چغندر قند است .

کشاورزی در بخش شارویران مهاباد بیشتر در حوزه تولید میوه از جمله سیب و چغندر قند و همچنین محصولات فصلی می باشد.

مهاباد در جنوب استان آذربایجان غربی واقع شده است.

مهاباد-پایگاه خبری تحلیلی بالویز-۹۹/۰۶/۱۷ – ۸:۲۵/ د