بزرگترین پروژه برای احیای دریاچه ارومیه در دی ماه به بهره برداری می رسد

مهاباد-بالویز،سفیر-رئیس سازمان محیط زیست کشور گفت: بزرگترین پروژه برای احیای دریاچه ارومیه در دی ماه سال جاری به اتمام خواهد رسید. به گزارش سرویس محیط زیست ،پایگاه خبری تحلیلی بالویز« عیسی کلانتری» اظهار داشت: بزرگترین پروژه برای احیای دریاچه ارومیه، دی ماه امسال به اتمام خواهد رسید. « عیسی کلانتری» معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان […]

مهاباد-بالویز،سفیر-رئیس سازمان محیط زیست کشور گفت: بزرگترین پروژه برای احیای دریاچه ارومیه در دی ماه سال جاری به اتمام خواهد رسید.

به گزارش سرویس محیط زیست ،پایگاه خبری تحلیلی بالویز« عیسی کلانتری» اظهار داشت: بزرگترین پروژه برای احیای دریاچه ارومیه، دی ماه امسال به اتمام خواهد رسید.

« عیسی کلانتری» معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست، در مصاحبه با برنامه رادیویی «جوان ایرانی، سلام» ضمن اعلام این خبر گفت: پروژه بازگرداندن آب از سد کانی‌سیب به دریاچه ارومیه تاکنون حدود ۹۳ درصد پیشرفت داشته است و امیدواریم در دی ماه سال جاری به اتمام برسد.

وی با بیان این که این پروژه، شامل یک تونل انتقال آب ۳۶ کیلومتری، دو سد و ۶۰ کیلومتر کانال است، بیان کرد: عملیات مطالعاتی احیای دریاچه ارومیه از دی ماه سال ۹۲ با محوریت دانشگاه شریف و ۹ دانشگاه دیگر شروع شد واین مطالعات، ۹ ماه به طول انجامید.

معاون رئیس جمهور با اشاره به این که مرحله تثبیت دریاچه ارومیه طی سه سال و با موفقیت انجام شد و افزود: از سال چهارم، فاز احیای دریاچه ارومیه شروع و تا به امروز، یازده هزار میلیارد تومان در این پروژه سرمایه‌گذاری شده است.

در ادامه این گفتگو رئیس سازمان محیط زیست گفت: خوشبختانه پس از شروع عملیات احیای دریاچه ارومیه و تلاش های صورت گرفته، تا به امروز سطح آب آن، حدود یک متر و ده سانتی متر نسبت به سه سال پیش افزایش یافته است.

مهاباد-پایگاه خبری تحلیلی بالویز-۹۹/۰۶/۱۵-۱۵:۴۹/ش