یک بهله عقاب کمیاب در دامن طبیعت رها سازی شد

مهاباد-بالویز،سفیر-مدیر سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی مهاباد،گفت:یک بهله عقاب کمیاب در زیستگاه “اوزندره ” مهاباد رها سازی شد. به گزارش سرویس محیط زیست،پایگاه خبری تحلیلی بالویز« رحمان احمدی» اظهار داشت:طی تماس مردمی مبنی بر وجود یک بهله عقاب کمیاب در خانه ای از مناطق شهرستان مهاباد،پس از تحویل و تیمار کردن در دامان طبیعت […]

مهاباد-بالویز،سفیر-مدیر سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی مهاباد،گفت:یک بهله عقاب کمیاب در زیستگاه “اوزندره ” مهاباد رها سازی شد.

به گزارش سرویس محیط زیست،پایگاه خبری تحلیلی بالویز« رحمان احمدی» اظهار داشت:طی تماس مردمی مبنی بر وجود یک بهله عقاب کمیاب در خانه ای از مناطق شهرستان مهاباد،پس از تحویل و تیمار کردن در دامان طبیعت رها سازی شد.

احمدی افزود: عقاب‌ها مانند دیگر پرندگان شکاری به دلیل قرار داشتن در بالای هرم‌های غذایی در طبیعت، وجودشان برای عملکرد یک اکوسیستم سالم ضروری است.

این مقام مسئول در مهاباد اضافه کرد: این پرنده در شیب‌های کوهستان، دره‌های تنگ و جنگل‌های دور دست با درختان پراکنده به سر برده و روی درختان آشیانه می‌سازد.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی مهاباد اذعان کرد: عقاب پرنده‌ای شکاری از راسته شاهین سانان است و زیستگاه آن کوهستان‌های کم گیاه و خشک، جنگل‌های کوهستانی و صخره‌های ساحلی است.

او با قدردانی از دوستداران و حامیان حیات وحش که حفاظت از محیط زیست را وظیفه‌ای عمومی می‌دانند، تصریح کرد: حفظ از محیط زیست و حیات وحش فقط با همکاری مردم میسر است.

در دنیا بیش از ۶۰ گونه مختلف عقاب وجود دارد که حدود ۴۰ گونه آن ها در آفریقا زندگی می ­کنند،حداکثر سرعت عقاب­ ها چیزی بین ۶۵ تا ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت است.

مهاباد-پایگاه خبری تحلیلی بالویز-۹۹/۰۶/۱۴-۱۹:۵۳/ج