کارگاه گلیم بافی در بوکان افتتاح شد

مهاباد-بالویز،سفیر-رییس اداره میراث‌فرهنگی بوکان گفت : یك واحد كارگاه گلیم بافی در راستای اشتغال زایی روستایی در بوکان افتتاح شد . به گزارش سرویس اجتماعی ،پایگاه خبری تحلیلی بالویز«شورش محمدپور» اظهار داشت : این کارگاه گلیم بافی در راستای طرح‌های اشتغال‌زایی صندوق کارآفرینی استان در روستاها در قالب طرح هر روستا یک محصول راه‌اندازی شده است. […]

مهاباد-بالویز،سفیر-رییس اداره میراث‌فرهنگی بوکان گفت : یك واحد كارگاه گلیم بافی در راستای اشتغال زایی روستایی در بوکان افتتاح شد .

به گزارش سرویس اجتماعی ،پایگاه خبری تحلیلی بالویز«شورش محمدپور» اظهار داشت : این کارگاه گلیم بافی در راستای طرح‌های اشتغال‌زایی صندوق کارآفرینی استان در روستاها در قالب طرح هر روستا یک محصول راه‌اندازی شده است.

رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بوکان بیان کرد:حجم سرمایه‌گذاری انجام گرفته در این کارگاه برابر با ۵۲ میلیارد ریال بوده که توسط صندوق کارآفرینی امید استان پرداخت شده است.

او افزود:با راه‌اندازی این کارگاه برای ۵۲ نفر به صورت مستقیم و برای ۱۰ نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال ایجاد می‌شود.

شهرستان بوکان یکی از شهرهای استان آذربایجان غربی است که در جنوب این شهرستان واقع شده است.

گِلیم یا پَلاس یکی از انواع صنایع دستی زیراندازی و پوششی است که از ابریشم، موی بز، پشم گوسفند یا دیگر چهارپایان اهلی بافته می‌شود. گلیم به شکل سنتی‌اش، معمولاً برای پوشاندن زمین، دیوار یا رواندازی برای حیوانات باربر استفاده می‌شود.

گلیم های مناطق مختلف ایران از طرح و مواد اولیه ای که برای بافت آن استفاده می‌شود قابل تشخیص و طبقه‌بندی هستند.

به‌طور مشخص گلیم فرشی است که از بافتن پود بر تارهایی که بر دار افراشته تنیده شده‌است بافته می‌شود و از دستگاه کمکی نظیر ماسوره و… استفاده نمی‌شود.

مهاباد-پایگاه خبری تحلیلی بالویز-۹۹/۰۶/۱۱-۱۳:۰۰/س