دانش‌آموزان همه پایه‌ها کتاب را از مدرسه تحویل می‌گیرند منبع دیگری برای تحویل کتاب نیست

مهاباد-بالویز،سفیر-معاون سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی درسی از توزیع کتاب‌های درسی دانش‌آموزان پایه‌های مختلف از روز ۱۰ شهریور آغاز خواهد شد. به گزارش سرویس اجتماعی آموزشی،پایگاه خبری تحلیلی بالویز«اسدالله مرتضایی» گفت: آغاز توزیع کتاب‌های درسی از ۱۰ شهریور است و امسال دانش‌آموزان همه پایه‌ها کتاب را از مدرسه تحویل می‌گیرند.  معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان […]

مهاباد-بالویز،سفیر-معاون سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی درسی از توزیع کتاب‌های درسی دانش‌آموزان پایه‌های مختلف از روز ۱۰ شهریور آغاز خواهد شد.

به گزارش سرویس اجتماعی آموزشی،پایگاه خبری تحلیلی بالویز«اسدالله مرتضایی» گفت: آغاز توزیع کتاب‌های درسی از ۱۰ شهریور است و امسال دانش‌آموزان همه پایه‌ها کتاب را از مدرسه تحویل می‌گیرند.

 معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش افزود: توزیع کتب درسی از نظر کشوری ماه‌ها ادامه دارد و در آخرین مرحله که توزیع در سطح استان، منطقه و مدرسه محسوب می‌شود شروع شده است.

«مرتضایی» اظهار داشت: توزیع کتاب‌های درسی دانش‌آموزان متوسطه اول از ۲۵ مرداد آغاز شده و تا ۱۵ شهریور ادامه دارد.

وی افزود: برای سایر دوره‌ها توزیع کتاب درسی از ۱۰ شهریور شروع می‌شود و تا ۱۵ شهریور ادامه خواهد داشت.

مرتضایی توضیح داد: همه دانش‌آموزان باید در سامانه سناد و سپس در سامانه ثبت سفارش کتب درسی ثبت‌نام کنند تا کتاب‌ها را در اختیارشان قرار دهیم.

وی گفت:بسیاری از دانش‌آموزان در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند، اما حدود ۱ میلیون دانش‌آموز تاکنون اقدام به ثبت‌نام نکرده‌اند.

معاون سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی بیان کرد: با توجه به اینکه مهلت ثبت سفارش کتب درسی مجددا تا ۱۰ شهریور تمدید شده است از دانش‌آموزانی که هنوز ثبت سفارش را انجام نداده‌اند درخواست می‌کنیم در این مهلت ثبت‌نام کتب را انجام دهند.

مدرسه تنها مرجع توزیع کتب درسی است

مرتضایی گفت: دانش‌آموزان در تمام پایه‌ها و دوره‌ها امسال کتاب را از مدرسه تحویل می‌گیرند و هیچ منبع دیگری برای تحویل کتاب وجود ندارد.

او در ادامه درباره دلیل ثبت‌نام نکردن یک میلیون دانش‌آموز برای تحویل کتب درسی توضیح داد: در بعضی از استان‌ها به خاطر شرایط کرونایی مثل استان‌های فارس، خوزستان، و کرمان دانش‌آموزان نتوانسته‌اند ثبت‌نام کنند

وی توضیح داد: بخش بزرگ دیگری از دانش‌آموزان که نتوانسته‌اند تاکنون ثبت‌نام کتب درسی را انجام دهند دانش‌آموزان پایه اول هستند که به دلیل مسائل مربوط به سنجش خود موفق به ثبت سفارش کتاب درسی نشده‌اند.

او تشریح کرد: گروه دوم دانش‌آموزان پایه هفتم هستند که به دلیل اعلام نتایج سمپاد هنوز ثبت‌نام کتب درسی را انجام نداده‌اند و گروه سوم دانش‌آموزان پایه دهم هستند که به دلیل انتخاب رشته دیرتر ثبت‌نام را انجام می‌دهند.

به گفته معاون سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، دانش‌آموزان حتما تا ۱۰ شهریور ثبت‌نام کنند تا بتوانیم کتب را در اختیارشان قرار دهیم.

برخی به دلیل تغییر رشته، تغییر محل تحصیل یا تکرار پایه نیاز است که ثبت سفارش خود را اصلاح کنند تا کتاب‌ها به صورت صحیح به دست آن‌ها برسد. اگر این اصلاح را انجام ندهند کتاب به نشانی قبلی یا پایه اشتباه ارسال می‌شود.

او درباره اینکه چه تعداد کتاب درسی امسال چاپ شده است، گفت: امسال بیش از ۱۴۰ میلیون نسخه کتاب در همه دوره‌ها در قالب ۹۹۲ عنوان درسی چاپ شده است.

مهاباد-پایگاه خبری تحلیلی بالویز-۹۹/۰۶/۱۰-۱۹:۵۰/د

رحیم بایزیدی
تازه ترین نوشته های رحیم بایزیدی (دیدن همه)