پهباد محلول پاش برای نخستین بار در سطح مزارع شاهیندژ به کار رفت

مهاباد-بالویز،سفیر-مدیر جهاد کشاورزی شاهیندژ،گفت:برای نخستین بار از پهباد محلول‌پاش برای سمپاشی مزارع کشاورزی این شهرستان استفاده شد. به گزارش سرویس اقتصادی کشاورزی،پایگاه خبری تحلیلی بالویز«اسکندر عبدی»اظهار داشت: استفاده از پهباد محلول پاش برای سمپاشی مزارع کشاورزی دارای آثار مفید در کاهش آفت در طی آینده نزدیک است. « عبدی» با اشاره به اینکه استفاده از […]

مهاباد-بالویز،سفیر-مدیر جهاد کشاورزی شاهیندژ،گفت:برای نخستین بار از پهباد محلول‌پاش برای سمپاشی مزارع کشاورزی این شهرستان استفاده شد.

به گزارش سرویس اقتصادی کشاورزی،پایگاه خبری تحلیلی بالویز«اسکندر عبدی»اظهار داشت: استفاده از پهباد محلول پاش برای سمپاشی مزارع کشاورزی دارای آثار مفید در کاهش آفت در طی آینده نزدیک است.

« عبدی» با اشاره به اینکه استفاده از این پهپاد برای کشاورزان و سمپاشی دقیق و اصولی، کاهش قابل توجه مصرف سم را در پی دارد، افزود: این روش برای کشاورزی هوشمند، مبارزه با علف‌های هرز، آفات و بیماری‌ها، کاهش مصرف سم و جذب بالای کود شیمیایی استفاده می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی شاهیندژ ادامه داد:ورود نکردن کشاورز به زمین‌های زراعی و تماس نداشتن مستقیم کشاورز با سموم، جلوگیری از خسارت وارده به محصولات بر اثر ورود تراکتور به مزرعه، همپوشانی یکنواخت سم در تمام نقاط مزرعه و کاهش مصرف یک سوم محلول از مزایای استفاده از پهپاد در عرصه کشاورزی است.

عبدی بیان کرد: تاکنون ۳۰ هکتار از مزارع شاهین‌دژ با این روش محلول‌پاشی شده است.

وی گفت: از این پهپاد در سم‌پاشی باغ‌های پسته و انگور که ارتفاع کمی دارند، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پهپاد مخفف عبارت پرنده هدایت پذیر از دور است که به هواپیماهای بدون سرنشین اطلاق می شود که در سال‌های اخیر در بخش های مختلف از جمله بخش کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

شاهین‌دژ در مجموع دارای ۸۵ هزار هکتار زمین زراعی و باغی است که از این مقدار ۶۵ هزار هکتار به صورت دیم و مابقی هم به صورت آبی کشت می‌شود.

مهاباد-پایگاه خبری تحلیلی بالویز-۹۹/۰۶/۰۹ -۱۱:۵۸/ش