توصیه هایی برای پیشگیری از آتش سوزی در مراتع

مهاباد-بالویز،سفیر-با توجه به پوشش های گیاهی و احتمال بروز و توسعه آتش سوزی نیاز است به مواردی در خصوص جلوگیری از آتش سوزی توجه شود. به گزارش سرویس محیط زیست ،پایگاه خبری تحلیلی بالویز ، با توجه به بارش های مناسب فصلی و افزایش قابل توجه پوشش گیاهان در عرصه های جنگلی و مرتعی احتمال […]

مهاباد-بالویز،سفیر-با توجه به پوشش های گیاهی و احتمال بروز و توسعه آتش سوزی نیاز است به مواردی در خصوص جلوگیری از آتش سوزی توجه شود.

به گزارش سرویس محیط زیست ،پایگاه خبری تحلیلی بالویز ، با توجه به بارش های مناسب فصلی و افزایش قابل توجه پوشش گیاهان در عرصه های جنگلی و مرتعی احتمال بروز و توسعه آتش سوزی را به همراه دارد لذا به منظور پیشگیری از کشاورزان، دامداران، مرتعداران، دهیاران، اعضای شوراهای روستاها، ورزشکاران، انجمن های صنفی، سمن ها و همیاران طبیعت درخواست می گردد به موارد زیر توجه کنند.

۱ـ در هوای گرم و زمانی که سطح جنگلها و مراتع پوشیده از برگ ها و علوفه خشک می باشد از روشن نمودن آتش خودداری گردد.

۲ـ در صورت نیاز به آتش روشن کردن، ابتدا اطراف محل را از برگ ها و علوفه خشک پاک نموده و پس از اتمام کار آتش را کاملا خاموش نمایید.

۳ـ از پرت کردن ته سیگار، کبریت، بطری های شیشه ایی یا پلاستیکی در طبیعت خودداری نموده و در صورت مشاهده آنها را جمع آوری نمایید.

۴ـ در صورت مشاهده دود یا آتش سوزی در جنگلها یا مراتع با رعایت موارد ایمنی آتش را خاموش کنید.

۵ـ در صورت گسترده بودن آتش بلافاصله مراتب را با شماره تلفن های ۱۵۰۴ منابع طبیعی یا سازمان آتش نشانی با شماره ۱۲۵ تماس بگیرید.

مهاباد-پایگاه خبری تحلیلی بالویز-۹۹/۰۵/۳۱ -ج- ۱۵:۲۳