ضرورت کاهش فاصله شناسایی زود هنگام تغییر کاربری اراضی کشاورزی

مهاباد-بالویز،سفیر-فرمانده یگان حفاظت سازمان امور اراضی کشور بر ضرورت کاهش فاصله شناسایی زود هنگام تغییر کاربری اراضی کشاورزی و اجرای قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها تاکید کرد. به گزارش سرویس اجتماعی ،پایگاه خبری تحلیلی بالویز «سرهنگ ابراهیم حسن آبادی» با اشاره به اهمیت بخش کشاورزی ابراز نگرانی از روند تبدیل و تغییر کاربری […]

مهاباد-بالویز،سفیر-فرمانده یگان حفاظت سازمان امور اراضی کشور بر ضرورت کاهش فاصله شناسایی زود هنگام تغییر کاربری اراضی کشاورزی و اجرای قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها تاکید کرد.

به گزارش سرویس اجتماعی ،پایگاه خبری تحلیلی بالویز «سرهنگ ابراهیم حسن آبادی» با اشاره به اهمیت بخش کشاورزی ابراز نگرانی از روند تبدیل و تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی اعلام کرد: صیانت از اراضی کشاورزی لازمه تولید پایدار و امنیت غذایی در کشور است.

«حسن آبادی» اظهار کرد: اصلاح و بازنگری قوانین مربوط به تغییر کاربری در اراضی زراعی و باغی ضروری است .

وی ادامه داد: لایحه پیشگیری از وقوع جرم در رابطه با تغییرات کاربری اراضی کشاورزی در ماه گذشته با اصلاحات جدید به مجلس ارسال شده است .

فرمانده یگان حفاظت سازمان امور اراضی کشور افزود: بر اساس  قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها ، تعریف پیشگیری از جرم شامل پیش بینی ، شناسایی ، ارزیابی خطر وقوع جرم و اتخاذ تدابیر لازم برای از بین بردن یا کاهش وقوع جرم است.

وی بیان کرد: سو استفاده از قانون مجازات، از بسترهای وقوع جرم است و همه دستگاه های اجرایی باید در این زمینه همکاری و مشارکت  لازم را داشته باشند.

حسن آبادی بر استفاده از ظرفیت رسانه ها و فضای مجازی برای پیشگیری از وقوع جرم تاکید کرد و گفت : باید در برخورد با بنگاه های معاملات ملکی  و روستایی که بستر را برای این کار فراهم می کننند ، تمهیدات و راهکارهای پیشگیرانه  اتخاذ شود.

وی خاطر نشان کرد: باید آگاهی ، نظارت و مشارکت مردم در زمینه حفظ کاربری اراضی کشاورزی برای حفظ زیرساخت‌های تولید کشاورزی بیش از پیش افزایش یابد و  تعامل دو سویه دستگاه های اجرایی و مردم در سطح استان نیز ارتقا یابد.

«سرهنگ حسن آبادی» در پایان خاطرنشان کرد: بیش از ۴۰۰ پرونده قضایی برای مبارزه با ساخت و سازهای غیر قانونی در سطح استان در حال پیگیری است که متأسفانه به نتیجه رسیدن برخی از پرونده‌ها زمان بسیاری به طول می‌انجامد و تاکنون نیز اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده و این استان جزو استانهای پیشرو در برخورد با ساخت و سازهای غیر قانونی است.

«سرهنگ حسن آبادی » در پایان خاطرنشان کرد: سامانه حفاظت از اراضی کشاورزی با شماره تماس ۱۳۱ پل ارتباطی مردم با یگان حفاظت از سازمان امور اراضی کشور است تا در صورت اطلاع از تغییر کاربری غیر مجاز، خادمان خود را در برقراری نظم و امنیت مطلع کنند.

مهاباد-پایگاه خبری تحلیلی بالویز-۹۹/۰۵/۳۱ -ج-۱۳:۰۰

 

رحیم بایزیدی
تازه ترین نوشته های رحیم بایزیدی (دیدن همه)