توزیع ماده شوینده فاقد مشخصات در شهرهای جنوب استان فاقد مجوز است

مهاباد-بالویز،سفیر-واحد نظارت بر مواد آرایشی و بهداشتی ،شبکه بهداشت و درمان پیرانشهر اعلام کرد:توزیع ماده شوینده به رنگ قهوهای تیره و بوی تند در بسته بندی های مختلف و فاقد هرگونه مشخصات و مجوز بوده است.  به گزارش سرویس سلامت ،پایگاه خبری تحلیلی بالویز ،اخیراً نوعی ماده شوینده به رنگ قهوه ای تیره و بوی […]

مهاباد-بالویز،سفیر-واحد نظارت بر مواد آرایشی و بهداشتی ،شبکه بهداشت و درمان پیرانشهر اعلام کرد:توزیع ماده شوینده به رنگ قهوهای تیره و بوی تند در بسته بندی های مختلف و فاقد هرگونه مشخصات و مجوز بوده است. 

به گزارش سرویس سلامت ،پایگاه خبری تحلیلی بالویز ،اخیراً نوعی ماده شوینده به رنگ قهوه ای تیره و بوی تند در بسته بندی های مختلف و فاقد هرگونه مشخصات در شهرستانهای جنوبی استان توزیع و بفروش میرسد .

این محصول فاقد هرگونه مجوز بوده و کارشناسان این اداره نیز در حال جمع آوری آن از سطح شهرستان میباشند.

علیرغم اینکه این محصول ظاهراً اثرات شویندگی بالایی دارد، ولی با توجه به بررسیهای بعمل آمده حاوی درصد بالایی اسید سولفونیک میباشد که یک ماده خطرناک و سمی است.

اسید سولفونیک یکی از اجزای برخی از شویندهها (مایع ظرفشویی، مایع دستشویی و …) میباشد ولی در صورت عدم استفاده از مواد همراه آن جهت فرموله کردن شوینده، بسیار خطرناک بوده و حتی استفاده از آن در کارخانجات مستلزم داشتن ماسک و لباسهای حفاظتی مخصوص میباشد.

بخارات این ماده شیمیایی سمی بوده و میتواند موجب تحریکات سیستم تنفسی گردد.

در صورت تماس این ماده با چشم، امکان تحریک شدید چشم وجود دارد.

این ماده اسیدی بوده و در صورت تماس مستقیم و مداوم با پوست امکان تحریک و بروز حساسیت پوستی وجود دارد.

ماده فوق نقطه اشتعال پایینی داشته و در صورت آتش سوزی بخارات سمی منتشر میگردد و خطر انفجار مخازن نگهداری این ماده وجود دارد.

لذا ضمن درخواست از شهروندان فهیم جهت عدم استفاده از این محصول، به اطلاع فروشندگان نیز میرساند با استناد به ماده ۳۶ و ۳۷ قانون تعزیرات حکومتی در تولید و فروش مواد آرایشی و بهداشتی و ماده ۲ قانون مواد غذایی و بهداشتی خرید و فروش کالای مذکور تخلف بوده و بروز هرگونه عواقب بر عهده فروشنده میباشد؛ لذا در صورت مشاهده نسبت به جمع آوری کالا و درخواست مجازات اقدام میگردد.

مهاباد-پایگاه خبری تحلیلی بالویز– ۹۹/۰۵/۳۰ – پ – ۱۲:۳۰