کشف ۶ قطعه سهره طلایی در بوکان

مهاباد-بالویز،سفیر -رئیس اداره حفاظت محیط زیست بوکان،گفت: زندەگیر متخلف سهره با ٦ قطعه سهره طلایی در بوکان دستگیرشد  به گزارش سرویس محیط زیست ،پایگاه خبری تحلیلی بالویز «آوات بازیار»افزود: ماموران یگان حفاظت محیط زیست در گشت و کنترل حوزه استحفاظی این شهرستان یک نفر متخلف را که در «منطقه درویشان» اقدام به زنده گیری سهره […]

مهاباد-بالویز،سفیر -رئیس اداره حفاظت محیط زیست بوکان،گفت: زندەگیر متخلف سهره با ٦ قطعه سهره طلایی در بوکان دستگیرشد 

به گزارش سرویس محیط زیست ،پایگاه خبری تحلیلی بالویز «آوات بازیار»افزود: ماموران یگان حفاظت محیط زیست در گشت و کنترل حوزه استحفاظی این شهرستان یک نفر متخلف را که در «منطقه درویشان» اقدام به زنده گیری سهره کرده بود شناسایی و دستگیر کردند.

«بازیار» اظهار داشت: از این متخلف یک رشته تور زنده گیری، تعداد ۶ قطعه سهره طلایی، ۲ عدد قفس، یک رشته تور زنده گیری و تعدادی ادوات شکار کشف و پرونده جهت رسیدگی به مراجع قضایی ارجاع شد.

رئیس اداره محیط زیست بوکان، تصریح کرد: این پرنده زیبا و کوچک جثه در کنار رودخانه‌ها و چشمه‌های طبیعی زیست می‌کند و به یک پرنده خوش آواز مشهور می‌باشد.

«آوات بازیار»  تاکید کرد: با توجه به حضور فعال یگان حفاظت در مناطق و زیستگاه‌های سطح شهرستان با هر گونه شکار و صید و دیگر تخلفات زیست محیطی با جدیت برخورد خواهد شد.

بر اساس قانون، شکار در زیستگاه‌های حیات وحش توسط متخلفان جُرم و طبق ماده ۱۰ و ۱۵ قانون شکار و صید، قابل تعقیب و مجازات است.

شهرستان بوکان یکی از شهرهای استان آذربایجان غربی است که در جنوب این استان واقع شده است .

مهاباد-پایگاه خبری تحلیلی بالویز – ۹۹/۰۵/۲۷ – د – ۱۰:۲۵