خیرین تکابی بیش از ۴ میلیارد ریال در راستای مبارزه با کرونا کمک کردند

مهاباد-بالویز،سفیر-رییس شورای خیّرین سلامت تکاب گفت:خیّرین  از ابتدای اسفند سال گذشته تاکنون بیش از چهار میلیارد ریال کمک نقدی و غیرنقدی برای مبارزه با بیماری کرونا به بخش‌های مختلف شبکه بهداشت و درمان تکاب اهدا کرده‌اند. به گزارش سرویس اجتماعی ،پایگاه خبری تحلیلی بالویز «حجت الاسلام محمدرضا عبدی»  افزود: از مجموع کمک های خیرین ۲ […]

مهاباد-بالویز،سفیر-رییس شورای خیّرین سلامت تکاب گفت:خیّرین  از ابتدای اسفند سال گذشته تاکنون بیش از چهار میلیارد ریال کمک نقدی و غیرنقدی برای مبارزه با بیماری کرونا به بخش‌های مختلف شبکه بهداشت و درمان تکاب اهدا کرده‌اند.

به گزارش سرویس اجتماعی ،پایگاه خبری تحلیلی بالویز «حجت الاسلام محمدرضا عبدی»  افزود: از مجموع کمک های خیرین ۲ میلیارد ریال از این کمک‌ها به صورت نقدی و بیش از ۲ میلیارد ریال نیز در قالب اقلام، تجهیزات و امکانات پزشکی و درمانی بوده  است که برای مبارزه با بیماری کرونا و رسیدگی به بیماران در اختیار بیمارستان شهدا، مراکز بهداشتی شهر و روستاها و خانه‌های بهداشت روستایی قرارگرفته است.

رئیس شورای خیرین سلامت تکاب  با بیان اینکه این میزان مشارکت داوطلبانه برای مبارزه با کرونا از سوی خیّرین ساکن تکاب و همشهریان مقیم سایر شهرها اهدا شده اظهار داشت: با استفاده از مبالغ واریزی خیّرین ، انواع تجهیزات پزشکی مانند دستگاه سانتریفیوژ و دستگاه الکترولیت آنالایزرمدل ۶۸۳ ایکس دی دو پارامتری (سدیم پتاسیم) جهت استفاده در آزمایشگاه بیمارستان، انکوباتورو چراغ uv برای آزمایشگاه بهداشت ،انواع فشارسنج ، اتوسکوپ ، افتالموسکوپ ، لارنگسکوپ و پالس اکسی متر و… و لوازم مصرفی مانند یک‌هزار دست لباس یک‌بار مصرف قرنطینه برای بخش کرونا،محیط کشت ایگل و سواپ داکرون برای نمونه برداری کرونا و بیش از ۲هزار لیتر مایع و محلول ضدعفونی کننده سطوح،چسب لوکوپلاست و داروی ثبوت و ظهور رادیولوژی و … خریداری شده و در اختیار بخش های مربوطه قرار گرفت است .

وی اضافه کرد : هم چنین در راستای مدیریت بحران کرونا و همراهی با شبکه بهداشت و درمان شورای خیرین سلامت هزینه خرید دو دستگاه سرویس بهداشتی سیار و نیز هزینه خرید پتو ، بالش و ملافه بیمارستان صحرایی و مرکز قرنطینه بیماران کرونایی و هزینه تعمیر دستگاه رادیولوژی و بهسازی پد بالگرد اورژانس هوایی را پرداخت نموده است.

«حجت الاسلام عبدی» ادامه داد: همچنین خیّرین سلامت  ۲ هزار و ۲۰۵ دست انواع لباس سرهم مخصوص کرونا، ۹هزار و ۸۰۰ عدد انواع ماسک ، دستکش، شیلد محافظ صورت، عینک محافظ و محلول ضدعفونی کننده دست و سطوح ، مایع دستشوئی ،آمبوبگ ، کپسول اکسیژن و مانومتر و  به شورای خیرین شهرستان تکاب اهدا کردند. که این اقلام با هماهنگی مدیریت محترم شبکه در قسمت های مختلف درمان و بهداشت توزیع شده است.

وی با اشاره به انسان دوستی و روحیه از خود گذشتگی مردم و خیرین اظهار داشت: بسیاری از کمک های نقدی و غیرنقدی به صورت گمنام صورت گرفته است اینگونه اقدامات و از خود گذشتگی ها  راه دشوار مقابله با بیماری را در مراحل اولیه هموار نمود.

وی با قدردانی از نگاه انسان دوستانه و روحیه ایثار و فداکاری مردم تکاب در مبارزه با بیماری کرونا اضافه کرد: با توجه به ادامه بحران کرونا و محدودیت منابع و گستردگی نیازمندی ها شورای خیرین سلامت شهرستان تکاب هم چنان از مردم فهیم و خیر شهرستان انتظار دارد برای بهبود ارائه خدمات به بیماران کرونایی و تسریع در روند مقابله و مدیریت بیماری، هزینه مراسم‌های ترحیم و نذری و عزاداری‌های ماه محرم را به شورای خیّران سلامت اهدا نمایند .

مهاباد-پایگاه خبری تحلیلی بالویز – ۹۹/۰۵/۲۵ – ش- ۱۷:۱۲