مصدومیت عقاب طلایی بر اثر برخورد با دکل برق فشارقوی

مهاباد-بالویز،سفیر-اخیرا یک عقاب طلایی که قادر به پرواز نبود در کوهستان‌های رجایی‌شهر استان البرز توسط شهروندان مشاهده و تحویل تیم امداد و نجات حیات وحش شد؛ پس از گرفتن رادیوگرافی از بال این عقاب مشخص شد که مفصل بال چپ حیوان کاملا در رفته است. به گزارش سرویس محیط زیست ،پایگاه خبری تحلیلی بالویز ،به […]

مهاباد-بالویز،سفیر-اخیرا یک عقاب طلایی که قادر به پرواز نبود در کوهستان‌های رجایی‌شهر استان البرز توسط شهروندان مشاهده و تحویل تیم امداد و نجات حیات وحش شد؛ پس از گرفتن رادیوگرافی از بال این عقاب مشخص شد که مفصل بال چپ حیوان کاملا در رفته است.

به گزارش سرویس محیط زیست ،پایگاه خبری تحلیلی بالویز ،به گفته مسئولان تیم امداد و نجات حیات وحش در محلی که عقاب مشاهده شد دکل‌های برق فشارقوی وجود دارند و احتمال می‌رود عقاب حین پرواز با این دکل‌ها برخورد کرده باشد.

حالا مفصل بال این عقاب توسط دامپزشک جا افتاده و انتظار می‌رود حیوان پس از گذشت ۱۰ روز قابلیت پرواز را دوباره به دست آورد.

مسئولان تیم امداد و نجات حیات وحش احتمال می‌دهند که این عقاب در کنار انسان زندگی می‌کرده و اخیرا رهاسازی شده است چرا که هیچ ترس و واکنشی نسبت به انسان نداشته و کاملا آرام است.

به علاوه بر خلاف عقاب‌های طبیعت که ناخن‌های تیزی دارند ناخن‌های این عقاب ساییدگی دارد.

مهاباد-پایگاه خبری تحلیلی بالویز – ۹۹/۰۵/۲۴ – ج – ۱۰:۳۰