بیش از ۳ هزار پرونده توسط شورای حل اختلاف ارومیه منجر به صلح شد

مهاباد-بالویز،سفیر-رئیس شوراهای حل اختلاف استان آذربایجانغربی از صلح و سازش۳۲۰۲ فقره پرونده در چهار ماهه نخست سال جاری یا وساطت اعضای شوراهای حل اختلاف شهرستان ارومیه خبر داد. به گزارش سرویس اجتماعی ،پایگاه خبری تحلیلی بالویز ، « هادی صمدی» معاون قضایی رئیس کل دادگستری و رئیس شوراهای حل اختلاف استان آذربایجانغربی با اعلام این […]

مهاباد-بالویز،سفیر-رئیس شوراهای حل اختلاف استان آذربایجانغربی از صلح و سازش۳۲۰۲ فقره پرونده در چهار ماهه نخست سال جاری یا وساطت اعضای شوراهای حل اختلاف شهرستان ارومیه خبر داد.

به گزارش سرویس اجتماعی ،پایگاه خبری تحلیلی بالویز ، « هادی صمدی» معاون قضایی رئیس کل دادگستری و رئیس شوراهای حل اختلاف استان آذربایجانغربی با اعلام این خبر افزود : در راستای اجرای بخشنامه ریاست معظم قوه قضائیه طی ۴ ماهه اول سال جاری تعداد ۱۰۷۶۸ فقره پرونده  خارج از صلاحیت شورا  اعم از حقوقی و کیفری که به تشخیص مقامات ارجاع در دادسرا و دادگاه از قابلیت صلح و سازش برخوردار بوده اند جهت ایجاد صلح و سازش به شورای حل اختلاف ارسال شده است که به ترتیب ۸۲ درصد پرونده‌های کیفری و ۲۲ درصد پرونده‌های حقوقی وارده به دادسرای عمومی و انقلاب و دادگاههای عمومی حقوقی ارومیه را شامل می‌شود.

«هادی صمدی» با اشاره به موفقیت  شعب صلحی شوراهای حل اختلاف  ارومیه در صلح و سازش بیش از ۳۱ درصد پرونده‌های ارجاعی تصریح کرد : طی این مدت ۱۰۴۳۲ فقره از پرونده‌های دارای قابلیت مصالحه مورد رسیدگی  قرار گرفته که ۳۲۰۲ فقره آن به صلح و سازش ختم شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه تعداد ۵ شعبه شورای حل اختلاف  در ارومیه جهت حل و فصل اختلافات خانوادگی اختصاص داده شده است گفت : طی چهار ماهه اول سال ۹۹ تعداد ۵۸۵ فقره پرونده اختلاف خانوادگی اعم از درخواست طلاق ، مطالبه مهریه ، استرداد جهازیه و ….. با تلاش اعضای این شعب به آشتی زوجین ، تحکیم بنیان خانواده‌ها و جلوگیری از تشکیل پرونده‌های مرتبط در محاکم دادگستری و دادسرا منتهی شده است.

این مقام قضایی با اشاره به اینکه در شرایط کنونی جامعه که شیوع بیماری کرونا کلیه فعالیت‌های اداری ، اقتصادی ، فرهنگی و اجتماعی را مختل نموده است یادآور شد : اعضای  شوراهای حل اختلاف در سراسر استان با کار جهادی  و انرژی مضاعف همچنان به وظیفه ذاتی خویش در برقراری صلح و سازش فی مابین اصحاب دعوا می‌پردازند و  می‌طلبد که مراجعین شورا در این شرایط حساس کرونای جهت جلوگیری از شیوع این بیماری از مراجعات غیر ضرور به مجتمع‌های شورای حل اختلاف خودداری نموده و در صورت ضرورت جهت مراجعه ، ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی  به مسئولیت اجتماعی خود در استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی عمل نمایند.

مهاباد-پایگاه خبری تحلیلی بالویز– ۹۹/۰۵/۲۱ – د- ۱۴:۰۰