متخلفین قاچاق ۶۰ کیلو گرم آرتمیا محکوم به پرداخت ۹۰۰ میلیون ریال جریمه شدند.

مهاباد-بالویز،سفیر–مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: متخلفین قاچاق ۶۰ کیلو گرم آرتمیا محکوم به پرداخت ۹۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی شدند. به گزارش سرویس محیط زیست ،پایگاه خبری تحلیلی بالویز ،«مهران نظری» افزود: متخلفین محکوم به پرداخت ۹۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی شدند. مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی اظهارداشت : مامورین […]

مهاباد-بالویز،سفیرمدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: متخلفین قاچاق ۶۰ کیلو گرم آرتمیا محکوم به پرداخت ۹۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی شدند.

به گزارش سرویس محیط زیست ،پایگاه خبری تحلیلی بالویز ،«مهران نظری» افزود: متخلفین محکوم به پرداخت ۹۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی شدند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی اظهارداشت : مامورین یگان پارک ملی دریاچه ارومیه در راستای صیانت از این پارک در طی گشت زنی در این زیست بوم  در تیرماه امسال ۶۰ کیلوگرم  آرتمیا از سودجویان کشف کردند.

وی افزود: لازم است اطلاع رسانی و آموزش‌های لازم زیست محیطی برای ساکنین  محلی در این زمینه ارائه تا زمینه اشتغال و تولید در این بستر فراهم شود تا از صید بی رویه در این بخش جلوگیری گردد 

مدیر کل حفاظت محیط‌زیست آذربایجان‌غربی با بیان اینکه در ۲ سال گذشته با بهبود شرایط دریاچه ارومیه، آرتمیا ارومیانا به وضعیت بسیار مناسب رسیده، ادامه داد : با افزایش حجم آب و کاهش میزان شوری، سیست‌های آرتمیا تفریغ شده و  تبدیل به آرتمیای بالغ شده‌اند و به‌ وفور در سطح آب دریاچه قابل مشاهده است.

نظری گفت: بر اساس سیکل زندگی آرتمیا همه‌ساله در فصل بهار با مساعد شدن شرایط اکولوژیکی از جمله گرم شدن دمای هوا و آب، افزایش اکسیژن آب و کاهش شوری به دلیل ورود آب شیرین موجب می شود جنین داخل سیست ها تفریغ شده و بعد از چند روز تبدیل به آرتمیای بالغ شوند.

نظری بیان کرد: در صورت مناسب بودن شرایط مختلف ممکن است جمعیت آن به حد شکوفایی برسد و بعد از اتمام تابستان آنچه از آرتمیا در آب شور دریاچه بر جای می‌ماند، سیست و لاشه آرتمیا های مرده می باشد.

وی افزود: سیست های رها سازی شده از آرتمیاهای ماده، در آب و رسوبات دریاچه باقی می مانند و در سال آینده مجددا موجب حیات در دریاچه می‌شوند.

مهاباد-پایگاه خبری تحلیلی بالویز – ۹۹/۰۵/۲۰ – د- ۱۱:۵۰