۲۵۰۰ راس دام در آذربایجان‌غربی ذبح شرعی شد

مهاباد-بالویز-سفیر-سرپرست اداره ‌کل دامپزشکی آذربایجان‌غربی گفت:نظارت بهداشتی و شرعی بر ذبح بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ راس دام سبک و سنگین در روز عید قربان انجام شد. به گزارش سرویسسلامت ،پایگاه خبری تحلیلی بالویز ،« سید امید خلیل ‌‍زاده»  افزود: ذبح این دام‌ها در نتیجه نظارت‌های بهداشتی توسط ۶۲ اکیپ نظارتی ثابت و سیار […]

مهاباد-بالویز-سفیر-سرپرست اداره ‌کل دامپزشکی آذربایجان‌غربی گفت:نظارت بهداشتی و شرعی بر ذبح بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ راس دام سبک و سنگین در روز عید قربان انجام شد.

به گزارش سرویسسلامت ،پایگاه خبری تحلیلی بالویز ،« سید امید خلیل ‌‍زاده»  افزود: ذبح این دام‌ها در نتیجه نظارت‌های بهداشتی توسط ۶۲ اکیپ نظارتی ثابت و سیار انجام و ۲ هزار و  ۳۹۷ کیلوگرم گوشت قرمز غیر قابل مصرف و یک‌هزار و ۲۹۰ قطعه آلایش خوراکی دامی ( کبد، کلیه و ریه ) ضبط و معدوم شده‌است.

وی اضافه کرد: ۱۳۰ نیروی فنی اعم از دامپزشک، بازرس گوشت و ناظر ذبح شرعی در قالب ۲۲ اکیپ ثابت و ۴۰ اکیپ سیار بر ذبح دام‌های قربانی در عید قربان نظارت داشتند.

سرپرست اداره‌کل دامپزشکی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه ذبح دام‌ها در روز عید سعیدقربان در کشتارگاه‌های دام در سطح استان به طور رایگان بود، ادامه داد: امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا و به منظور رعایت دستورالعمل ابلاغی ستاد کرونای استان، ذبح دام های قربانی فقط در کشتارگاه‌های دام تحت نظارت بهداشتی و شرعی انجام شد.

ذبح دام در منازل و معابر عمومی علاوه بر به مخاطره انداختن سلامت عمومی سبب ایجاد آلودگی های ثانویه در گوشت استحصالی و نیز ایجاد آلودگی های زیست محیطی در معابر عمومی و انتشار بیماری های مشترک بین انسان و دام می‌شود.

کارشناسان دامپزشکی توصیه می‌کنند به منظور پیشگیری از ابتلا به بیماری های قابل انتقال از دام به انسان،در تهیه و خرید گوشت به مهر دامپزشکی و از مکان هایی که داری مجوز هستند اقدام به خرید کنند

مهاباد-پایگاه خبری تحلیلی بالویز– ۹۹/۰۵/۱۹ – ی – ۱۹:۴۵