صندوق پژوهش و فناوری در آذربایجان غربی راه اندازی می شود

مهاباد-بالویز“استاندار آذربایجان غربی گفت:با هدف جذب منابع مالی برای توسعه،مشارکت و سرمایه گذاری در امور پژوهشی و فن ‌آوری صندوق پژوهش و فناوری به زودی در استان با کمک بخش خصوصی راه اندازی می شود. به گزارش سرویس اقتصادی ،پایگاه خبری تحلیلی بالویز“« محمدمهدی شهریاری» در جلسه بررسی مقدمات راه اندازی صندوق پژوهش و فناوری […]

مهاباد-بالویز“استاندار آذربایجان غربی گفت:با هدف جذب منابع مالی برای توسعه،مشارکت و سرمایه گذاری در امور پژوهشی و فن ‌آوری صندوق پژوهش و فناوری به زودی در استان با کمک بخش خصوصی راه اندازی می شود.

به گزارش سرویس اقتصادی ،پایگاه خبری تحلیلی بالویز“« محمدمهدی شهریاری» در جلسه بررسی مقدمات راه اندازی صندوق پژوهش و فناوری که در محل استانداری برگزار شد، با تاکید بر اینکه راه اندازی این صندوق نقش مهمی در اقتصاد دانش بنیان استان خواهد داشت افزود: سهام این صندوق به ترتیب ۴۹ درصد سهم دولتی و ۵۱ درصد متعلق به بخش خصوصی است.

وی ادامه داد: ماموریت عمده این صندوق ارائه خدمات مالی به منظور کمک به تولید، توسعه و فروش فناوری های نوین است.

شهریاری با قدردانی از علاقمندی بخش خصوصی به کمک برای راه اندازی این صندوق در استان تصریح کرد: یکی از خلاهای جدی در توسعه استان نبود ارتباط صنعت و دانشگاه و ادبیات مشترک بین بانک ها و محققان است که با حضور صندوق پژوهش و فناوری بخش عمده ای از این مشکلات برطرف می شود.

مقام عالی استان گفت: نمونه های موفق کسب و کارهای نوین بیانگر لزوم حرکت بسمت این نوع فعالیتها برای ایجاد اشتغال پایدار است.

در این جلسه سرمایه اولیه برای راه اندازی صندوق پژوهش و فناوری توسط فعالین بخش تولید و صنعت استان تامین و مقرر شد با تدارک بسترهای لازم به زودی این صندوق کار خود را در استان آغاز کند.

مهاباد-پایگاه خبری تحلیلی بالویز– ۹۹/۰۵/۱۵ – چ – ۱۴:۲۵