بیش از ۹هزار تن گندم از کشاورزان شاهیندژ خریداری شد

مهاباد-بالویز”سفیر-مدیرجهاد کشاورزی شاهیندژ گفت:از ابتدای فصل برداشت گندم در شهرستان،خرید تضمینی گندم از زارعین این شهرستان تاکنون ۹ هزار و ۶۰۰ تن بوده که در سیلوها ذخیره‌سازی شده است. به گزارش سرویس اقتصادی ،پایگاه خبری تحلیلی بالویز” «اسکندر عبدی» افزود:پیش بینی می‌شود طی ۲ هفته آتی این رقم به بیش از ۱۲ هزار تن برسد […]

مهاباد-بالویز”سفیر-مدیرجهاد کشاورزی شاهیندژ گفت:از ابتدای فصل برداشت گندم در شهرستان،خرید تضمینی گندم از زارعین این شهرستان تاکنون ۹ هزار و ۶۰۰ تن بوده که در سیلوها ذخیره‌سازی شده است.

به گزارش سرویس اقتصادی ،پایگاه خبری تحلیلی بالویز” «اسکندر عبدی» افزود:پیش بینی می‌شود طی ۲ هفته آتی این رقم به بیش از ۱۲ هزار تن برسد و بتوانیم تا اواخر شهریور تعهد خرید ۳۰ هزار تنی گندم را محقق کنیم.
وی با بیان اینکه امسال سه مرکز برای خرید محصول مازاد بر نیاز کشاورزان آماده شده است، ادامه داد: مجموع ظرفیت ذخیره‌سازی این مراکز در حدود  ۷۱ هزار تن است که یک مرکز آن مربوط به بخش دولتی بوده و ۲ مرکز دیگر نیز در اختیار بخش خصوصی قرار دارد.
مدیر جهاد کشاورزی شاهین‌دژ اضافه کرد : پیش‌بینی می‌شود امسال بالغ بر ۴۰ هزار تن گندم توسط کشاورزان شاهین‌دژی تولید شود که نسبت به سال گذشته ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش نشان می‌دهد.
«عبدی» با بیان اینکه امسال خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان بر اساس ثبت در سامانه خواهد بود، اضافه کرد: کشاورزان قبل از تحویل گندم باید با مراجعه به مراکز در سامانه اینترنتی ثبت‌نام کنند.
وی با بیان اینکه در سال زراعی جاری ۳۲ هزار و ۲۱۲ هکتار از مزارع این شهرستان به کشت گندم اختصاص یافته است، افزود: از این مقدار ۲۸ هزار هکتار به صورت دیم و چهار هزار و ۲۱۲ هکتار به صورت آبی کشت شده است.
وی با اشاره به افزایش قیمت خرید تضمینی گندم در سال جاری گفت: امسال قیمت خرید هر کیلوگرم گندم با چهار درصد افت مفید و ۲ درصد افت غیرمفید ۲۵ هزار ریال تعیین شده است.
مدیر جهاد کشاورزی شاهین دژ از گندمکاران این شهرستان خواست برای حذف پای دلالان در زمینه خرید و فروش گندم محصول مازاد بر نیاز خود را به مراکز خرید گندم تحویل دهند.
شاهین‌دژ در مجموع دارای ۸۵ هزار هکتار زمین زراعی و باغی است که از این مقدار ۶۵ هزار هکتار به صورت دیم و مابقی هم به صورت آبی کشت می‌شود.
مهاباد-پایگاه خبری تحلیلی بالویز– ۹۹/۰۵/۱۳ – د- ۹:۵۲