استقرار یک قلاده سگ مواد یاب در گمرک تمرچین پیرانشهر

مهاباد-بالویز”سفیر-ناظر گمرکات آذربایجان غربی ازاستقرار یک قلاده سگ مواد یاب در مرز تمرچین پیرانشهر برای اولین بار خبر داد. به گزارش سرویس اجتماعی ،پایگاه خبری تحلیلی بالویز” « توحید آذربد» با بیان اینکه برای اولین بار یک قلاده سگ مواد یاب در گمرک تمرچین مستقر می‌شود افزود: این قلاده سگ مراحل آموزشی را در گمرک […]

مهاباد-بالویز”سفیر-ناظر گمرکات آذربایجان غربی ازاستقرار یک قلاده سگ مواد یاب در مرز تمرچین پیرانشهر برای اولین بار خبر داد.

به گزارش سرویس اجتماعی ،پایگاه خبری تحلیلی بالویز” « توحید آذربد» با بیان اینکه برای اولین بار یک قلاده سگ مواد یاب در گمرک تمرچین مستقر می‌شود افزود: این قلاده سگ مراحل آموزشی را در گمرک ایران طی کرده و برای انجام مأموریت‌های ویژه در مرز تمرچین مستقر می‌شود.

وی در ادامه همچنین از تجهیز مرز تمرچین جهت روان سازی ترددهای مرزی خبر داد و اظهارکرد: الکترونیکی شدن کارت‌های مرز نشینی، اعمال مدیریت واحد، حذف درب‌های تردد و امین سازی محیط‌های مربوطه از مهمترین اقدامات در مرز تمرچین طی سال جاری است.

«آذربد» با تاکید بر اینکه برای ارتقای جایگاه واقعی گمرک، تعالی سازمانی و تحقق اهداف مورد نظر، کارکنان باید خدمت رسانی صادقانه به مراجعه‌کنندگان را در سرلوحه کار خود قرار دهند عنوان کرد: ارتقای سلامت اداری، پیگیری توسعه تجهیزات گمرکی و استفاده حداکثری از امکانات الکترونیکی در جهت مقابله با قاچاق، آموزش نیروی انسانی، نظارت و ارزیابی و به حداقل رساندن بوروکراسی اداری از دیگر مواردی است که باید مد نظر کارکنان و مدیران گمرک تمرچین باشد.

ناظر گمرکات آذربایجان غربی با تاکید بر رفع مشکلات و توسعه صادرات جهت افزایش مبادلات مرزی و تحقق چشم انداز اقتصادی منطقه اضافه کرد: طی دو ماه نخست امسال ۲۲۸ هزار تن کالای مربوط به این استان و دیگر مناطق کشور از این مرز صادر شد.

«آذربد» با بیان اینکه صادرات دو ماه امسال از مرز تمرچین ۴۸ درصد از نظر وزن و ۱۰۲ درصد از نظر ارزش بیشتر از مدت مشابه سال گذشته بود اضافه کرد: همچنین در این مدت ۱۶۷ هزار تن کالای مربوط به دیگر استان‌ها به ارزش ۲۰۰ میلیون دلار از این مرز صادر شد که نشان دهنده جایگاه گمرک تمرچین در مراودات تجاری با عراق دارد.

آذربایجان‌غربی ۹ گمرک دارد که گمرک‌های بازرگان، رازی، سرو، تمرچین و پلدشت از جمله مهمترین این گمرکات به شمار می‌روند.

مهاباد-پایگاه خبری تحلیلی بالویز – منبع مهر – ۹۹/۰۵/۱۱ – ش – ۱۱:۴۵