آتش سوزی منطقه حفاظت شده کوسالان – شاهو مهار شد

مهاباد-بالویز”سفیر-سرپرست اداره  محیط زیست شهرستان سروآباد از گزارش مهار آتش سوزی در اراضی منطقه حفاظت شده کوسالان – شاهو خبرداد. به گزارش  سرویس حوادث ،پایگاه خبری تحلیلی بالویز “«محمودی»گفت: در هفته جاری طی گزارش وقوع یک فقره حریق در منطقه حفاظت شده کوسالان – شاهو ( مابین هه وار هه مرو دول و روستای دورود […]

مهاباد-بالویز”سفیر-سرپرست اداره  محیط زیست شهرستان سروآباد از گزارش مهار آتش سوزی در اراضی منطقه حفاظت شده کوسالان – شاهو خبرداد.

به گزارش  سرویس حوادث ،پایگاه خبری تحلیلی بالویز “«محمودی»گفت: در هفته جاری طی گزارش وقوع یک فقره حریق در منطقه حفاظت شده کوسالان – شاهو ( مابین هه وار هه مرو دول و روستای دورود ) به اداره حفاظت محیط زیست سروآباد گزارش شد با توجه به حساسیت موضوع در ساعات اولیه هماهنگی های لازم با همکاران و اداره منابع طبیعی، انجمن های محلی و اهالی شهر سروآباد و روستاهای دورود، زیوار و غیره صورت گرفت.

«محمودی»  با بیان اینکه عوامل آتش سوزی عمدی و دخالت عوامل انسانی در حریق مشهود می باشد گفت:  در این زیستگاه، گونه های مختلف جانوری عمدتاً از رده های پستانداران، پرندگان، دوزیستان، خزنده گان و رده های مختلف بی مهرگان، تخم و آشیانه آنها آسیب دیده و از بین رفته اند.

وی همچنین افزود: نوع پوشش گیاهی منطقه متنوع بوده است و درختان آسیب دیده در این آتش سوزی بیشتر از گونه درختان بلوط، بنه، انواع بادام، زبان گنجک مشاهده شده و علاوه بر جانداران، بطور متوسط ۱۵۰ اصله درخت در هکتارآسیب دیده و در آتش سوخته است.

«محمودی» گفت: تجهیزات به کار رفته در عملیات اطفاء حریق شامل آتش کوب، شن کش و بیل، شاخ و برگ درختان بلوط بود و نبود تجهیزات کافی و صعب العبور بودن منطقه حریق، دلایل طولانی بودن مهار اطفاء حریق می باشد.

منطقه شاهو و کوسالان با مساحتی در حدود ۵۷۰۰۰ هکتار در حوزه شهرستانهای سروآباد – کامیاران واقع شده است و تاکنون در این منطقه ۱۱۷  گونه پرنده، ۲۳ گونه پستاندار، ۱۷ گونه خزنده  و ۲۴۲ گونه گیاهی شناسایی شده است.

مهاباد-پایگاه خبری تحلیلی بالویز– ۹۹/۰۵/۰۸ – چ – ۱۴:۲۰