تأسیسات نفتی در محاصره آب و نزدیک به غرق شدن هستند

وزیر نفت گفت: انتشار مطالبی در فضای مجازی در خصوص جلوگیری از عبور آب از برخی مناطق توسط وزارت نفت به دلیل حفظ تأسیسات نفتی که منجر به ورود آب به شهرها و روستاها و ایجاد خسارت شد، دروغ محض است. به گزارش بالویز، به نقل از فارس، بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت امشب در جمع […]

وزیر نفت گفت: انتشار مطالبی در فضای مجازی در خصوص جلوگیری از عبور آب از برخی مناطق توسط وزارت نفت به دلیل حفظ تأسیسات نفتی که منجر به ورود آب به شهرها و روستاها و ایجاد خسارت شد، دروغ محض است.

به گزارش بالویز، به نقل از فارس، بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت امشب در جمع خبرنگاران در اهواز با اشاره حضور خود در خوزستان به‌منظور هماهنگی بیشتر با مدیریت استان، اظهار کرد: خوزستان قلب تپنده نفت ایران است و در این شرایط که به این قلب تپنده آزار رسیده است نفت کشور وظیفه دارد که با تمام قدرت برای کاهش آلام مردم کمک کند.

وی افزود: مسؤولیت‌هایی که از طرف ستاد مدیریت بحران استان بر عهده نفت گذاشته شد به‌خوبی انجام شد و شرکت‌های نفتی مختلف پای کار هستند؛ همچنین از دیروز یک نماینده ویژه در خوزستان به‌منظور بسیج بیشتر امکانات نفت برای مردم مستقر شد.

وزیر نفت با اشاره به خدمات‌رسانی ۶۰۰ دستگاه ماشین‌آلات سنگین شرکت‌های نفتی، عنوان کرد: در تأسیسات نفتی به‌طور جاری باید برخی فعالیت‌ها انجام شود که بخشی مربوط به جلوگیری از ورود آسیب به تأسیسات نفتی است زیرا آسیب به برخی تأسیسات نفتی باعث آسیب به محیط‌زیست می‌شود که باید جلوی آن گرفته شود.

وی گفت: برخی دیگر از فعالیت‌های تأسیسات نفتی مربوط به خدمات‌دهی به مردم است که تداوم جریان گاز و سوخت‌رسانی به مردم و انتقال نفت و فرآورده‌های آن به مناطق مختلف کشور است که از وظایف وزارت نفت و شرکت‌های تابعه است.

زنگنه با اشاره به شایعات منتشرشده در فضای مجازی در خصوص وزارت نفت، اظهار کرد: انتشار مطالبی در فضای مجازی در خصوص جلوگیری از عبور آب از برخی مناطق توسط وزارت نفت به دلیل حفظ تأسیسات نفتی که منجر به ورود آب به شهرها و روستاها و ایجاد خسارت شد، دروغ محض است.

وی افزود: تمام تأسیسات نفتی در آن مناطق مطرح‌شده در محاصره آب و نزدیک به مغروق در آب هستند و شرکت نفت هرگز به دلیل حفظ تأسیسات نفتی خواهان آسیب رسیدن به مردم نیست.

زنگنه گفت: به مردم اطمینان می‌دهم وزارت نفت هرگز به هیچ اقدامی که کوچک‌ترین خسارتی به مردم برساند رضایت نخواهد داد.