رشد فراگیر اشتغال دربخش کشاورزی در آذربایجان غربی

مهاباد-بالویز”سفیر– ریس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: بخش کشاورزی مهمترین پیشران توسعه اقتصادی استان به شمار می‌رود که نقش مهمی در رشد فراگیر اشتغال و کاهش نرخ بیکاری دارد. به گزارش سرویس اقتصادی،پایگاه خبری تحلیلی بالویز“« رسول جلیلی» اضافه کرد: در این راستا سلسله پیشران هایی برای توسعه بخش کشاورزی در این استان داریم که […]

مهاباد-بالویز”سفیر– ریس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: بخش کشاورزی مهمترین پیشران توسعه اقتصادی استان به شمار می‌رود که نقش مهمی در رشد فراگیر اشتغال و کاهش نرخ بیکاری دارد.

به گزارش سرویس اقتصادی،پایگاه خبری تحلیلی بالویز“« رسول جلیلی» اضافه کرد: در این راستا سلسله پیشران هایی برای توسعه بخش کشاورزی در این استان داریم که به صورت برنامه ریزی های بلند مدت و کوتاه مدت طراحی و اجرا می‌شوند.

وی اظهارکرد: شیوه های نوین آبیاری، دومین پیشران توسعه بعد از گلخانه ها در آذربایجان غربی است و در حال حاضر ۶۶ هزار هکتار اراضی کشاورزی مجهز به سیستم آبیاری تحت فشار در این استان وجود دارد که در صدد افزایش و توسعه سیستم های نوین آبیاری هم هستیم.

وی اضافه کرد: از ابتدای برنامه های اجرایی ستاد احیای دریاچه ارومیه توسط دولت ، بیش از ۵۵۸ میلیون متر مکعب در آب مصرفی بخش کشاورزی صرفه جویی شده‌است که ۲۳۰ میلیون متر مکعب از طریق استفاده از فنون علمی و فنی  و ۳۲۸ میلیون متر مکعب از محل کاهش دریافت از محل سدهای استان در حوضه آبریز دریاچه ارومیه بوده‌است .

وی درباره محصولات کشاورزی تولیدی در آذربایجان غربی گفت: این استان ۸۳۰ هزار هکتار اراضی قابل کشت دارد که ۴۰۰ هزار هکتار اراضی دیم و ۳۱۰ هزار هکتار اراضی آبی و ۱۲۰ هزار هکتار باغات است که ۴۶ نوع محصول در این اراضی تولید می شود.

مهاباد-پایگاه خبری تحلیلی بالویز– ۹۹/۰۵/۰۵ – ی – ۱۸:۱۵