سامانه پروفایل اقتصادی مودیان مالیاتی راه اندازی می شود

مهباد-بالویز”سفیر-مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی،گفت:به منظور تسهیل رسیدگی به پرونده ها، سامانه پروفایل اقتصادی با قابلیت نمایش همه اطلاعات مودیان مالیاتی به زودی راه اندازی می شود. به گزارش سرویس اقتصادی،پایگاه خبری تحلیلی بالویز” «حسن کوماسی» افزود:  به منظور تسهیل رسیدگی به پرونده ها، سامانه پروفایل اقتصادی با قابلیت نمایش همه اطلاعات مودیان مالیاتی به […]

مهباد-بالویز”سفیر-مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی،گفت:به منظور تسهیل رسیدگی به پرونده ها، سامانه پروفایل اقتصادی با قابلیت نمایش همه اطلاعات مودیان مالیاتی به زودی راه اندازی می شود.

به گزارش سرویس اقتصادی،پایگاه خبری تحلیلی بالویز” «حسن کوماسی» افزود:  به منظور تسهیل رسیدگی به پرونده ها، سامانه پروفایل اقتصادی با قابلیت نمایش همه اطلاعات مودیان مالیاتی به صورت منسجم شامل اطلاعات هویتی، اقتصادی، خرید و فروش، صادرات و واردت، اموال و املاک و تراکنش های بانکی به زودی راه اندازی می شود.

« حسن کوماسی» در جلسه آموزش فرایندهای نحوه رسیدگی به تراکنش های مشکوک بانکی که در سالن جلسات شهید امینی تشکیل شد، با بیان اینکه سازمان امور مالیاتی به سرعت در حال تجهیز به سامانه های برخط فعالیت ها است، افزود: سلامت اداری، ساده شدن فرآیندهای رسیدگی و افزایش عدالت به پرونده های مودیان با راه اندازی سامانه پروفایل مودیان تقویت می شود.

وی با اعلام اینکه رسیدگی به تراکنش های بانکی مشکوک در مرکز استان متمرکز بود، ادامه داد: تمرکززدایی از فعالیت های رسیدگی به این پرونده ها، موجب ساده تر شدن امور برای مودیان و همکاران امور مالیاتی می شود.

«کوماسی » با اشاره به لزوم بالا رفتن کیفیت و کمیت رسیدگی به پرونده های تراکنش های مشکوک بانکی، اظهار کرد: تعدادی از پرونده های تراکنش های بانکی مشکوک در مرحله رسیدگی و وصول مالیات و تعدادی در حال بررسی و طی مراحل قانونی برای رسیدگی هستند.

این مقام مسئول با بیان اینکه تمام تلاش ما برای تأمین درآمدهای دولت از محل مالیات است، گفت: مجموعه دستگاه های اجرایی برای رسیدن به این هدف یاریگر مجموعه امور مالیاتی هستند.

معاون حسابرسی مالیاتی اشخاص حقیقی مرکز استان و سرپرست معاونت حسابرسی مالیاتی شهرستان ها نیز در این جلسه با اشاره به تأثیر منفی شیوع ویروس کرونا و آسیب دیدن مشاغل در تأمین درآمدهای مالیاتی، اظهار کرد: تأمین قسمتی از درآمدهای دولت از محل تراکنش های مشکوک بانکی از اهداف سازمان امور مالیاتی کشور بوده و به منظور حمایت از تولید و کسب و کارهای آسیب دیده در دوره شیوع ویروس کرونا، بهترین گزینه است.

محمدرضا باقر مهربان با بیان اینکه برخی از فرارهای مالیاتی در تراکنش های مشکوک بانکی پنهان شده، گفت: تأمین درآمدهای مالیاتی دولت و جلوگیری از فرارهای مالیاتی، آبادانی و توسعه کشور و تحقق عدالت را در پی دارد.

وی افزود: بررسی پرونده تراکنش های بانکی مشکوک و حساب های اجاره ای باید با دقت بالایی صورت گرفته، صاحبان حقیقی سرمایه شناسایی و مالیات از آنان ستانده شود.
در پایان این جلسه دستورالعمل ها و قوانین مربوط به تراکنش های مشکوک بانکی به کارکنان امور مالیاتی شهرستان ها آموزش داده شد.

مهاباد-پایگاه خبری تحلیلی بالویز– ۹۹/۰۵/۰۵ – ش – ۱۰:۰۳