یک باب عطاری غیر مجاز در ارومیه پلمپ شد

مهاباد- بالویز”سفیر-یک باب عطاری عرضه کننده داروهای گیاهی ، غیر مجاز و ترکیبات دست‌سازبدون مجوز در شهر ارومیه پس از شناسایی و پلمب شد. به گزارش سرویس اجتماعی ، پایگاه خبری تحلیلی بالویز ” فرزاد صیادی ‌فر سرپرست اداره فرآورده‌های طبیعی سنتی و مکمل معاونت غذا و داروی استان آذربایجان غربی ، گفت: بر اساس […]

مهاباد- بالویز”سفیر-یک باب عطاری عرضه کننده داروهای گیاهی ، غیر مجاز و ترکیبات دست‌سازبدون مجوز در شهر ارومیه پس از شناسایی و پلمب شد.

به گزارش سرویس اجتماعی ، پایگاه خبری تحلیلی بالویز ” فرزاد صیادی ‌فر سرپرست اداره فرآورده‌های طبیعی سنتی و مکمل معاونت غذا و داروی استان آذربایجان غربی ، گفت: بر اساس گزارش‌های رسیده مبنی بر فعالیت غیر مجاز عطاری تولید‌کننده داروهای گیاهی و ترکیبات دست‌ساز بدون مجوز و با ادعاهای موهوم درمانی در شهر ارومیه، کارشناسان اداره فرآورده‌های طبیعی سنتی و مکمل این معاونت در راستای حفظ حقوق شهروندان و ساماندهی عطاری‌های موجود در سطح شهر با دستور مستقیم قضایی و همکاری بازرسان اتحادیه حبوبات فروشان و عوامل نیروی انتظامی، موضوع برخورد با این واحدهای متخلف، در دستور کار این معاونت قرار گرفت.

صیادی ‌فر تصریح کرد: با رصد کارشناسان اداره فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل معاونت، عطاری‌  مذکور به دلیل فروش انواع قرص‌ها و پودرهای نامشخص و غیر مجاز با ادعای درمان کم خونی، چاقی، لاغری و … پلمب و ۱۳۹۵۲ عدد  داروهای مکشوفه به ارزش ریالی بیش از ۱۰۰ میلیون ریال ضبط و موضوع جهت پیگیری‌های قانونی به مراجع قضایی ارجاع گردید.

لازم به ذکر است که معاینه، تجویز و عرضه هر گونه دارو، قرص و انجام کارهای درمانی مانند انجام حجامت، جا انداختن مفصل، درمان سوختگی و… در عطاری مجاز نیست و دخالت در امور پزشکی محسوب می شود.

سرپرست اداره فرآورده‌های طبیعی سنتی و مکمل معاونت غذا و داروی استان آذربایجان غربی در پایان خاطر نشان کرد: عطاری‌ها به عنوان فروشندگان گیاهان دارویی صرفا مجاز به عرضه گیاهان دارویی به صورت خشک و مفرده و نیز عرضه عرقیات گیاهی دارای پروانه ساخت از سازمان غذا و دارو می باشند.

ضمنا این واحدها هیچ گونه مجوزی برای ترکیب چندین گیاه دارویی با یکدیگر و فروش داروهای گیاهی ترکیبی را ندارند و در صورت مشاهده، برخورد قانونی جدی با اینگونه واحدها انجام می پذیرد.

مهاباد-پایگاه خبری تحلیلی بالویز– ۹۹/۰۴/۲۱ – ش – ۱۱:۵۸