دستگاه های اجرایی از موازی کاری در استعلام های سرمایه گذاری پرهیز کنند

مهاباد-بالویز”سفیر-درکارگروه اقتصادی، اشتغال استاندار آذربایجان غربی گفت:دستگاه های اجرایی از موازی کاری در استعلام های سرمایه گذاری پرهیز کنند به گزارش سرویس اجتماعی ،پایگاه خبری تحلیلی بالویز ، محمدمهدی شهریاری عنوان کرد : سهم استان آذربایجان غربی از تسهیلات حمایت از مشاغل آسیب دیده از کرونا ، یک هزارو ۲۰۰میلیارد تومان است استاندار آذربایجان غربی […]

مهاباد-بالویز”سفیر-درکارگروه اقتصادی، اشتغال استاندار آذربایجان غربی گفت:دستگاه های اجرایی از موازی کاری در استعلام های سرمایه گذاری پرهیز کنند

به گزارش سرویس اجتماعی ،پایگاه خبری تحلیلی بالویز ، محمدمهدی شهریاری عنوان کرد : سهم استان آذربایجان غربی از تسهیلات حمایت از مشاغل آسیب دیده از کرونا ، یک هزارو ۲۰۰میلیارد تومان است

استاندار آذربایجان غربی با تاکید بر اهمیت جذب سرمایه گذاری، از موازی کاری و زمانبر بودن فرایند استعلامات سرمایه گذاری در استان انتقاد کرد و گفت: در شرایط سخت اقتصادی امروز کشور، جذب سرمایه گذار یکی از راهکارهای تولید شغل و امید آفرینی است. موازی کاری و زمانبر نمودن فرایند سرمایه گذاری توسط دستگاه های اجرایی به هیچ وجه قابل قبول نیست.

محمدمهدی شهریاری در نخستین جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری با اشاره به اینکه ۴۷ هزار و ۷۰۰ واحد صنعتی و صنفی مشمول دریافت تسهیلات حمایت از مشاغل آسیب دیده از کرونا می شوند افزود: سهم تسهیلات ابلاغی استان یکهزار و ۲۰۳ میلیارد تومان است که توسط ۱۷ بانک پرداخت می شود.

وی با تاکید بر ضرورت اطلاع رسانی نحوه دریافت این تسهیلات برای صنوف و واحدهای صنعتی تصریح کرد: این تسهیلات می تواند تا حدودی از حجم خسارتهای اقتصادی ناشی از کرونا بکاهد. با تامین کامل این تسهیلات از ۱۰۰ هزار شغل صیانت می شود و اگر این اعتبارات به درستی جذب نشود این رقم به تعداد بیکاران استان افزوده می شود.

استاندار آذربایجان غربی استفاده بهینه از سهمیه های کارورزی، تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری و مشاغل خانگی را مورد اشاره قرار داد و گفت: دستگاه های اجرائی و بانک ها نهایت همکاری و اهتمام را برای جذب بموقع این تسهیلات داشته باشند.

شهریاری افزود: سیستم بانکی باید نقش و کارکرد  خود را در رفع محرومیت و کمک به توسعه استان ایفا نماید.

وی در ادامه با اشاره به اینکه برخی صنوف خُرد حائز دریافت تسهیلات حمایت از مشاغل آسیب دیده از کرونا نشده اند افزود: این صنوف نیز به زودی از تسهیلات لازم برخوردار می شوند و برای تسهیل در فرایند دریافت نیز از طریق نهاد ریاست جمهوری پیگیر مسئله خواهیم بود.

مهاباد- پایگاه خبری تحلیلی بالویز – ۹۹/۰۴/۱۸ – چ – ۱۴:۱۰

رحیم بایزیدی
تازه ترین نوشته های رحیم بایزیدی (دیدن همه)