موزه مردم شناسی مهاباد، به مدت یک هفته تعطیل شد

مهاباد-بالویز”سفیر-رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مهاباد گفت: موزه مردم شناسی مهاباد به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تعطیل شد. به گزارش سرویس فرهنگی و هنری ،پایگاه خبری تحلیلی بالویز” عبده اظهار کرد: بنا به دستور ستاد مقابله با کرونای آذربایجان غربی و جهت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا؛ موزه مردم شناسی […]

مهاباد-بالویز”سفیر-رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مهاباد گفت: موزه مردم شناسی مهاباد به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تعطیل شد.

به گزارش سرویس فرهنگی و هنری ،پایگاه خبری تحلیلی بالویز” عبده اظهار کرد: بنا به دستور ستاد مقابله با کرونای آذربایجان غربی و جهت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا؛ موزه مردم شناسی ” حمام میرزا رسول ” مهاباد از ۱۶  تیرماه به مدت یک هفته تعطیل می‌باشد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مهاباد با اشاره به اینکه این اقدام برای حفاطت از سلامت شهروندان انجام می‌شود،افزود : موزه مردم شناسایی مهاباد، به مدت یک هفته تعطیل است

“عبده” ادامه داد : حمام میرزا رسول یکی از اماکن تاریخی مهاباد است که پس از مرمت و بازسازی توسط اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی به موزه مردم شناسی تبدیل شده است؛ این بنای زیبا که قدمت آن به اواخر دوره صفویه برمی گردد توسط شخصی به نام میزرا رسول ساخته شده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: در این موزه یکهزار و ۱۸۷ قلم انواع اشیای فرهنگی، تاریخی و مطالعاتی به نمایش گذاشته شده؛ و ۸۵ درصد از اشیای تاریخی این موزه را مردم شهرستان به این مکان اهدا کرده اند که این آمار در نوع خود بی سابقه است.

رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان مهاباد یادآور شد: در مهاباد، آثار تاریخی و باستانی زیادی وجود دارد که از آن جمله می‌توان به مقبره‌های فخریگاه و بداق سلطان، معبد برده کنته، پردی سور (پل سرخ)، مسجد سور، حمام میرزا رسول، حوضخانه‌های شاه و درویش، عباس آقا و رستم بیگ اشاره کرد.

مهاباد- پایگاه خبری تحلیلی بالویز – ۹۹/۰۴/۱۸- چ – ۸:۰۰