خرید بیش از یک هزار تن گندم تضمینی توسط مراکز خرید گندم در سقز

مهاباد-بالویز”سفیر– رئیس اداره تعاون روستایی سقز از خرید ۱۲۳۰ تُن گندم توسط مراکز خرید گندم شبکه تعاون روستایی شهرستان سقز خبر داد. به گزارش سرویس اقتصادی ،پایگاه خبری تحلیلی بالویز ، بهزادی ، اظهار داشت : قیمت هر کیلو گرم گندم  ۲۵ هزار ریال است که خرید بر اساس نوع افت متفاوت می باشد وی […]

مهاباد-بالویز”سفیر– رئیس اداره تعاون روستایی سقز از خرید ۱۲۳۰ تُن گندم توسط مراکز خرید گندم شبکه تعاون روستایی شهرستان سقز خبر داد.

به گزارش سرویس اقتصادی ،پایگاه خبری تحلیلی بالویز ، بهزادی ، اظهار داشت : قیمت هر کیلو گرم گندم  ۲۵ هزار ریال است که خرید بر اساس نوع افت متفاوت می باشد

وی افزود: تاکنون ۲۷۴ تُن کلزا به قیمت تضمینی ۴۶ هزار و ۶۰۲ ریال توسط شرکت تعاونی روستایی شهرستان خریداری شده است.

بهزادی ،ادامه داد : سال گذشته ۹ مرکز خرید تعاون روستایی شهرستان سقز ۵۰ هزار تُن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان را تحویل گرفتند.

رییس جهاد کشاورزی سقز هم با اشاره به بارندگی های مناسب در سال جاری و نظارت مروجان و کشاورزان جهت مبارزه با سن مادر و پوره، افزود: پیش بینی می شود امسال ۱۸۵ هزار تُن از گندمزارهای این شهرستان برداشت شود که ۱۷۰ هزار تُن آن توسط سیلوهای بخش خصوصی،  دولتی و تعاون روستایی خریداری می‌شود.

در ۲ سال گذشته شهرستان سقز از نظر تولید و خرید گندم رتبه دوم در استان کردستان را به خود اختصاص داده است که در این راستا ۱۰ درصد گندم کشور توسط کشاورزان کردستانی تامین می‌شود.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

مهاباد- پایگاه خبری تحلیلی بالویز – ۹۹/۰۴/۰۱۵ – ی – ۰۸:۱۰

رحیم بایزیدی
تازه ترین نوشته های رحیم بایزیدی (دیدن همه)