مبتلا شدن ۹ نفر معتاد به کرونا در آذربایجان غربی

مهاباد-بالویز”سفیر-مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌غربی با اشاره به آزمایش۸۰ معتاد جمع‌آوری شده در استان گفت:از این تعداد، ۹ نفر به بیماری کرونا مبتلا بودند به گزارش سرویس اجتماعی ،پایگاه خبری تحلیلی “بالویز، به نقل از ایرنا ، فریور اظهار داشت : مبتلا شدن معتادین به کرونا نشان‌دهنده بی‌اساس بودن شایعه‌ها  در خصوص مصون بودن افراد معتاد و […]

مهاباد-بالویز”سفیر-مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌غربی با اشاره به آزمایش۸۰ معتاد جمع‌آوری شده در استان گفت:از این تعداد، ۹ نفر به بیماری کرونا مبتلا بودند

به گزارش سرویس اجتماعی ،پایگاه خبری تحلیلی “بالویز، به نقل از ایرنا ، فریور اظهار داشت : مبتلا شدن معتادین به کرونا نشان‌دهنده بی‌اساس بودن شایعه‌ها  در خصوص مصون بودن افراد معتاد و سیگاری از ابتلا به بیماری کرونا است.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی ادامه داد: برخی اوقات، وجود تبلیغات و شایعات در خصوص اعتیادآور نبودن برخی مواد مخدر از جمله “گل” و سهولت ترک اعتیاد، جوانان را به سمت مصرف مواد مخدر سوق می دهد که باید با آگاهی بخشی از آن جلوگیری کرد.

وی، هم مرزی آذربایجان غربی با کشورهای مختلف و قرارگیری استان در مسیر ترانزیت مواد مخدر را بستر ساز افزایش اعتیاد در استان عنوان کرد و گفت: فراوانی و سهولت دسترسی به مواد مخدر با گسترش و شیوع اعتیاد رابطه مستقیم دارد.

با بیان اینکه متاسفانه امروزه تمایل به مصرف مواد مخدر صنعتی بیشتر شده است، گفت: طول درمان و ترک مواد مخدر صنعتی نسبت به سنتی طولانی تر بوده و عوارض روحی و روانی این مواد تا مدت‌های طولانی در افراد معتاد باقی می ماند.

از زمان شیوع بیماری کرونا، برخی اظهارنظرها در شبکه های اجتماعی در خصوص مصون بودن معتادان از بیماری کرونا مطرح شد که متخصصان بلافاصله بی اساس بودن آن را اعلام کردند.

مهاباد-پایگاه خبری تحلیلی بالویز – ۹۹/۰۴/۱۳ – ج – ۰۸:۱۰